Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Michael Jackson onschuldig

  • Pieter Sipkes

    Michael is onschuldig!! Hopelijk krabbelt hij er snel weer bovenop en doet ie wat ie kan: muziekmaken.

    Maarrrr….. wie zijn de criminelen?

    De aanklagers…

    De pers…

    De ouders van de betreffende kids?

    Ik stem vooral op de laatste. Wie laat zijn kinderen nou slapen bij een wereldvreemd iemand…. en daarna een slaatje eruit proberen te slaan.

    Pieter

  • maria

    Dat hij op alle punten een “not guilty”heeft gekregen, wil nog niet zeggen, dat hij het niet gedaan heeft.Het is alleen volgens de juryleden niet overtuigend bewezen.

    Maria

  • inba

    Ik ben het met je eens Pieter. Uiteraard was dit om er een slaatje uit te slaan. Ik ben niet echt een fan van Michael, hij is een wereldvreemd manneke, een meerderjarig kind. Er waren veel te veel tegenstrijdige verklaringen.

  • Criminoloogje

    Even kort: waarom, is pedofilie strafbaar? of anders gezegd: waarom wordt het per wet verboden?

  • Criminoloogje

    Van belang bij beantwoording is natuurlijk het denkkader achter ons antwoord, daar zou ik de discussie op willen toespitsen.

    Groeten

  • Alkien

    Precies, mee eens. Daarbij komt ook nog eens dat dit een “Grote Ster” is/ was. Ik denk dat de ple….s was uitgebroken daar, als men hem daadwerkelijk had veroordeeld.

    Een man als O.J. Simpson destijds is ook finaal naar beneden gehaald, en volgens mij is tot op de dag van vandaag nog steeds niet bekend of hij nou de dader was of..niet.

    Trouwens…..om even op de vraag van criminoloogje in te spelen….eigenlijk is iedere ouder Pedofiel.

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    Pedofilie zelf komt volgens mij in de wet niet voor. Wel is er een verbod op sex met minderjarigen.

    Dit omdat een kind niet wilsbekwaam zou zijn. Een jong kind kent in deze geen goed of kwaad. En kan dat dan als zodanig niet van elkaar onderscheiden.

    Pedofilie staat in de DSM als zijnde “psychoseksuele stoornissen”. En wordt dus als abnormaal beschouwd.

    De wet heeft niet als zodanig Pedofilie er in kunnen plaatsen daar de betekenis van het woord iedereen in het gevang zou brengen.

    Van mij dan dus ook de vraag of men hier weet waar het woord pedofilie voor staat.

    Groet,

    Alkien.

  • maria

    Ik denk dat in amerika zo'n jury zorgvuldig wordt samengesteld en dat de leden ervan eerlijk proberen zich niet te laten beïnvloeden door de publieke opinie.

    Maria

  • Cor van Dam

    Criminologje vroeg: "…waarom, is pedofilie strafbaar…?

    Dit is volgens mij een van de meest gevoelig liggende vragen van de Westerse wereld.

  • Alkien

    Ik denk dat het niet zozeer gaat om de publieke opinie, maar meer om het “grote spul” wat er omheen hangt. Managers, Platenmaatschappijen etc. Allemaal inkomstenverlies. En zeg nou zelf……ik zou niet gek staan te kijken van een stukje omkoperij hoor. ;)

    Groet,

    Alkien.