Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doodstraf

  • Cor van Dam

    1. Moet de doodstraf weer worden ingevoerd?

    2. Voor welk soort daders kan de doodstraf geschikt zijn? En onder welke omstandigheden?

    3. Op welke manier zou de doodstraf het best kunnen worden uitgevoerd?

    4. Wat zijn de nadelen aan de doodstraf en kunnen die worden ondervangen?

    5. Welke plaats heeft de doodstraf in het buitenland?

    6. Wat is de geschiedenis van de doodstraf?

    7. Zijn er goede alternatieven voor de doodstraf?

  • Pieter Sipkes

    Gij zult niet doden.

  • Hyperactief

    1. Moet de doodstraf weer worden ingevoerd? Aldus : Cor van Dam.

    NEE !!!

    2. Voor welk soort daders kan de doodstraf geschikt zijn? En onder welke omstandigheden? Aldus : Cor van Dam.

    GEEN !!!

    3. Op welke manier zou de doodstraf het best kunnen worden uitgevoerd? Aldus : Cor van Dam.

    Helemaal niet !!!

    4. Wat zijn de nadelen aan de doodstraf en kunnen die worden ondervangen? Aldus : Cor van Dam.

    Er zijn GEEN voordelen dus NIETS ondervangen !!!

    5. Welke plaats heeft de doodstraf in het buitenland? Aldus : Cor van Dam.

    Zal mij een worst wezen, we wonen hier, en hier moet ik geen staat als moordenaar !!!

    6. Wat is de geschiedenis van de doodstraf? Aldus : Cor van Dam.

    Walgelijk !!!

    7. Zijn er goede alternatieven voor de doodstraf? Aldus : Cor van Dam.

    Niet uitvoeren, 1 omdat gerechterlijke dwalingen niet uit te sluiten zijn, 2 omdat daders er dan te makkelijk vanaf komen, 3 het werkt averechts doordat het meer geweld oproept, 4 geen staat als moordenaar !!! Groetjes v Hyperactief

    P.S.: 8 Wanneer ga jezelf nu eens antwoordt geven op topics, i.p.v. steeds nieuwe zaken te lanceren:?:?:? 9 Wanneer post je eens onder 1 naam op andere prikborden:?:?:?:D

  • Alkien

    Hier ben ik het helemaal mee eens, maar door mijn ietwat trage verbinding met het internet :? was je me voor. Ik had het zij het in iets andere bewoordingen net zo neergezet.

    En voor wat betreft je PS….ja daar ben ik ook wel benieuwd naar..:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Cor van Dam

    Hyperactief schreef: ‘Wanneer ga jezelf nu eens antwoordt geven op topics…?’

    Ik stel niet alleen vragen, maar ik geef regelmatig ook antwoorden. Inderdaad niet altijd.

  • Alkien

    En toch blijft ook nu een antwoord uit…….:?

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ik stel niet alleen vragen, maar ik geef regelmatig ook antwoorden. Inderdaad niet altijd. Aldus : Cor van Dam.

    Maar als je een discussie start, is het ook prettig dat je meediscusseerd, of je moet van te voren erin vermelden dat je er geen mening over heb en graag andere meningen hoort, dat kan ook, maar dan is het vooraf duidelijk. Groetjes v Hyperactief

  • Cor van Dam

    Hyper en Alkien,

    Ik vind het belangrijk om discussies te starten door vragen te stellen. Ik weet soms van te voren nog niet wat mijn mening daarover is en of ik me daarover wil uitlaten. Ik vind ook dat mijn mening niet mag overheersen op dit forum. Daarom houd ik die soms bewust achter.

    Ik zou niet weten waarom ik altijd onder dezelfde naam zou moeten posten op andere prikborden. Veel mensen gebruiken meerdere nicknames. Onze normen verschillen op dat gebied kennelijk. Dat bleek al eerder in mijn discussie met Alkien en Jet.

    Ik denk zelf dat de doodstraf in zeer uitzonderlijke gevallen nodig kan zijn. Wel via een uiterst zorgvuldige juridische procedure en bewijsvoering. (O.a. DNA, video-opnames, enz…) En daarbij moet ook rekening gehouden worden met de gevoelens van de nabestaanden van de veroordeelde. Bv. zijn er kinderen en hoe zou dat hun leven beïnvloeden?

    Bij sommige zaken is de bewijsvoering wèl waterdicht. Dat de VS dat niet als voorwaarde stelt voor de doodstraf, betreur ik.

    Veel belangrijker dan de doodstraf vind ik dat criminaliteit wordt voorkomen door via tv de mensen bewust te maken van een leefstijl met meer medemenselijkheid en minder geweld.

    Pieter, de Bijbel zegt ook zoiets als: ‘De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs’.

  • Alkien

    Ik denk zelf dat de doodstraf in zeer uitzonderlijke gevallen nodig kan zijn. Wel via een uiterst zorgvuldige juridische procedure en bewijsvoering. (O.a. DNA, video-opnames, enz…) En daarbij moet ook rekening gehouden worden met de gevoelens van de nabestaanden van de veroordeelde. Bv. zijn er kinderen en hoe zou dat hun leven beïnvloeden? Aldus Cor

    Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dat niemand, maar dan ook niemand het recht heeft het leven van een ander te beeindigen. Ook de Staat of wat dan ook niet. In mijn ogen blijft dit dus moord.

    Veel belangrijker dan de doodstraf vind ik dat criminaliteit wordt voorkomen door via tv de mensen bewust te maken van een leefstijl met meer medemenselijkheid en minder geweld. Aldus Cor.

    Ging het maar zo makkelijk. :(

    Groet,

    Alkien.

  • Sjaak

    Ik zou niet weten waarom ik altijd onder dezelfde naam zou moeten posten op andere prikborden. Veel mensen gebruiken meerdere nicknames.

    Naar mijn idee doen dit alleen mensen die iets te verbergen hebben…

    Ik snap dit dus ook niet. Ik vind je wazig overkomen in alles wat je doet en ook zoals je je hier op het bord profileert. Ik duik al geen discussie in eigenlijk omdat je vaak een topic start maar er zelf verder niet aan deel neemt of geen antwoord geef op de vragensteller waardoor een topic al snel aan zijn einde is. Ik zie alleen een wildgroei aan opgestarte topics??

    Gr Sjaak……