Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zelfgecreëerd terrorisme !!!

  • Hyperactief

    Het vorige bericht aangaande dit onderwerp is op mijn verzoek verwijderd, daar ik een completer plaatje om dit onderwerp heen “getimmerd” heb, dit even ter info en beheerder THNX.;)

    Nee ik ben totaal niet bang voor een aanslag die in mijn ogen niet te voorkomen is in het huidige klimaat. En ben ook dezelfde avond gewoon in de metro van Amsterdam gestapt waar geen enkele verhoogde staat van paraatheid was waar te nemen ook al verkondigde de media dit wel. Angst is een slechte raadgever, de kans op een verkeersongeluk is vele malen groter. Dan erbij geloof ik ook totaal niet in het geslapjanus van terrorisme “deskundigen” die daarvoor nog vet betaald krijgen ook. Want die mensen staan verre van de praktijk, “deskundigen” beoordelen veel van papier, een papierberg die bij beschrijving van individuen al niet kloppen met de werkelijkheid, laat staan bij een gecompliceerd probleem, dan erbij is de praktijk anders, getuige het zwaar beveiligde Londen maar weer eens. Alle harde woorden van huidige politici ten spijt zullen ook hun maatregelen geen zoden aan de dijk zetten tegen terrorisme, meer als een stukje goud geld kostende werkgelegenheid is het niet, waarvan de burger straks de rekening gepresenteerd krijgt.

    Ook is er vrijwel geen politici te vinden die zo eerlijk is om te zeggen dat men dit klimaat waarin we nu zitten zelf over “hun” (of eigenlijk het volk) afgeroepen hebben, door hun eeuwige bemoeizucht met over de grens te regeren. Nog voor de onrechtmatige inval in Irak hebben mijn vriendin en ikzelf al gezegt, dat wat men toen zaaide dat dit vroeg of laat geoogst zou worden, en zie daar, het blijft niet uit en komt steeds dichterbij… Wij behoorden (en nog steeds) en hebben dat met stemmen tot uitdrukking gebracht tot de tegenstanders van Amerikaanse grensoverschrijdende regelneverij. Toch was de gros van de kudde destijds voor ingrijpen, maar nu het dichtbij komt gaan ze jammeren, net als destijds met de Euro waar wij ook van te voren tegen waren, en ook dat in stemgedrag geuit hebben. Maar ja voor de meesten stond het gemak van één munt voorop, nu ze het ondanks de waarschuwingen destijds die in de wind geslagen werden in hun knip voelen loopt iedereen te janken. Iets wat met wat minder soap kijken, en met wat meer verdiepen in wat politici daadwerkelijk doen voorkomen had kunnen worden, maar dat kost moeite die men liever in onzin investeerd. En dan wordt ook ons volkje af en toe wakker geschut als de “buren” teveel herrie maken. Want buren die maandenlang dood in hun woning liggen, die verstoren onze soap niet.

    Daarnaast zijn alle ingrediënten van extremisme aanwezig, zowel op landelijk als op wereld niveau, wat er al niet kan gebeuren tijdens het soap kijken. Want wat te denken van dat men de grote rijkdom voor een beperkt ons kent ons cultuurtje reserveerd, iets wat ook kan gebeuren want het soapkijkende volk heeft dat toch niet in de gaten want die geven gewoon de minderheden de schuld. De slavendrijvers van vroeger en uitmelketiers van nu die met droge ogen met kapitalen legaal geroofd gemeenschapsgeld naar huis gaan terwijl gelijktijdig honderden of duizenden ontslagen aangekondigt worden, ontslagen waarbij in een overspannen arbeidsmarkt met meer aanbod dan vraag van personeel dan de hardste klappen alweer bij die minderheden vallen. Maar de kudde heeft daar geen oog voor want is nog steeds te druk met soap kijken, en die thuislopende minderheden die zijn alweer de zondebok want op straat verstoren ze onze soap ook al, aangewakkerd door negatieve mediaberichtgeving die een minderheid binnen minderheden die voor problemen zorgen weer groot uitlichten, en waardoor weer meer goedwillende minderheden in dat vicueuze cirkeltje van negativiteit meegezogen worden. Een vicueuze cirkel waardoor huizen behangen kunnen worden met afwijsbrieven, en meer mensen vatbaar maakt voor radicalisering, iets wat je ook bij autochtone jongeren ziet.

    Een bevolking die gevraagd wordt de broekriem verder aan te halen om de economie te stimuleren lees hun eigen zakkenvullen veilig te stellen. Want een economische vooruitgang bereik je niet door koopkrachtverlies voor steeds meer mensen. Dat daardoor weer veel meer mensen in de ellende en dat vicueuze cirkeltje komen, en slachtoffer worden van een legaal regerende “criminele organisatie” die hun geweten en verantwoordelijkheden in een doolhof van bureaucratie verstoppen, interesseerd deze tegen het volk verwoordigers totaal niet, net zo min als dat de ± 1500 suïcide's per jaar in dit land ze niet deert, want dat scheelt weer broekriemen aanhalen. Loonmatiging is tenslotte toch alleen voor de soapkijkers, de legale “criminelen” stoppen zichzelf 30 % loonsverhoging toe, de TV staat toch bij velen op soap. En zolang politici onschuldige slachtoffers in het Westen betreuren en elders afdoen alsof die niet bestaan,.en minderheden door een eenzijdige mediaberichtgeving van mensen die de fout in gaan gegeneraliseerd/ uitgekots en geïsoleerd worden in een overspannen arbeidsmarkt met meer aanbod dan vraag, en jongeren in uitbuitbaantjes en/ of bezigheidsprojecten bezighouden, zonder uitzicht op betaalbare huisvesting en een normale toekomst, moeten deze snelle babbelaars niet raar op hun neus kijken dat deze wereld door hun zelf geschapen steeds verder afglijd in de verkeerde richting…….

    Wolven in schaapskleding zonder inzicht die zichzelf deskundig noemen, maar nog steeds niets van de geschiedenis geleerd hebben, en dus totaal niet beseffen dat ze e.e.a. zelf gecreëerd hebben. En wie mogen er puinruimen, de bevolking…… Maar laat u niet gek maken door massahysterie, die de ogen weer even op wat anders richten en de legale staatskasplundering ongestoord door kan gaan. Als deze aanslag weer gezakt is, gaat het volk toch weer soap kijken, en gaat alles weer gewoon verder bergafwaarts, weltrusten…… Groetjes v Hyperactief

  • Peter

    Achteraf is het altijd makkelijk te be-oordelen, veroordelen, en de vinger te wijzen.

    Vermits je je verdiept in de geschiedenis dan leer je de wortels van het terrorisme kennen.

    Dat heeft niets van doen met de inval in irak begin negentig waar ik het overigens nog steeds mee eens ben, maar gaat veel verder terug dan dat.

    De kudde zoals je ze noemt is een groep mensen die mischien wel net als jouw hun baan verloren hebben of net als alle burgers weinig kunnen veranderen aan deze situatie, ik ben het eens met je dat ze volledig de verkeerde kant op gegaan zijn en paars heeft er met de belastinghervorming een eerste stap gezet.

    Het is voor de hogere kringen een stuk voordeliger geworden en voor midden en lager zwaarder.

    De uigaven van paars met het doordrukken van de betuwelijn en het jsfproject, en geen controlle en terugkoppeling over de uitgaven hebben ons in een lastig parket gebracht waar we nu de dupe van zijn.

    Minister Zalm kan overigens erg goed acteren door in zijn vvdspotjes te claimen dat hij krom recht kan maken, hij heeft al die jaren ook onder paars financieén onder zijn hoede gehad.

    We hebben hier nog geen aanslag gehad met bommen, maar twee mensen die vele nederlanders dierbaar waren zijn op een koelbloedige manier vermoord.

    Pim Fortuin is voor mij nog een ongesloten boek, een eenmans-actie van iemand die de planning van Pim weet en een wapen heeft? het gaat er bij mij niet in.

    Theo van Gogh is een gesloten boek, omdat hier wel een sluitend antwoord is.

    Jammerlijk zijn vele geestelijke leiders uit op vernietiging lijkt het wel en indoctrineren ze hun volgelingen met hun eigen wil en visie, de werkelijke diepe betekenis blijft achterwege.

    Een ding wil ik wel kwijt, om in het paradijs te leven moet je wijken, het ík dat meer wil groter wil, dat materialistisch is en uit op gewin dat moet wijken.

    Een grotere leugen dan die antropomorfe god in de hemel is bij deze gevonden, dat je in het paradijs komt als je leed veroorzaakt door mensen te doden of en daarbij jezelf te doden of gedood probeert te worden, hopenlijk zal Mohamed B dat met de tijd ook gaan inzien.

  • Hyperactief

    Achteraf is het altijd makkelijk te be-oordelen, veroordelen, en de vinger te wijzen.

    Vermits je je verdiept in de geschiedenis dan leer je de wortels van het terrorisme kennen.

    Dat heeft niets van doen met de inval in irak begin negentig waar ik het overigens nog steeds mee eens ben, maar gaat veel verder terug dan dat. Aldus : Peter.

    Hoi Peter, ik be/ veroordeel niet, ik heb beschreven hoe ik deze zaken zie. Overigens vat je de onterechte inval van Irak verkeerd op als aanleiding. Ook ik weet dat het in de geschiedenis veel verder terug gaat, de inval van Irak doet daarbij alleen maar extra olie op het vuur, het speelt de mensen achter de schermen die anderen recruteren voor hun doelen alleen maar in de kaart. Hoe dan ook, de inval is en blijft onrechtmatig tegen alle rechtsregels die we met elkaar hebben afgesproken in, en is ook nog eens onder valse voorwendsels gebracht. Daarnaast is Saddam destijds zelf door de Amerikanen in het zadel geholpen, maar dat verzwijgt men nu graag.

    De kudde zoals je ze noemt is een groep mensen die mischien wel net als jouw hun baan verloren hebben of net als alle burgers weinig kunnen veranderen aan deze situatie, Aldus : DePeter.

    Met de kudde bedoelde ik het overgrote deel van het Nederlandse volk, en ff voor de duidelijkheid, ik ben zelf Nederlander oftewel autochtoon, en heb alleen beschreven dat het generaliseren van een kleine groep met problemen in combinatie met werkloosheid en te weinig betaalbare huisvesting en andere maatschappelijke problemen een “dodelijke” combinatie kan zijn. Los van mijn eigen situatie die totaal niet vergelijkbaar is met de beschreven doelgroep, en daarnaast wat voor de één een probleem is hoeft het voor de ander niet te zijn. Maar de ± 5 % echt extremen ook onder rechtse groeperingen is bijelkaar een behoorlijk aantal. En zoals je ziet is het een algemeen probleem, zonder dat er een zondebok aangewezen kan worden, ja het ongrijpbare wanbeleid….., maar dat geef je ook zelf al in andere bewoordingen aan waar ik het overigens mee eens ben.

    We hebben hier nog geen aanslag gehad met bommen, maar twee mensen die vele nederlanders dierbaar waren zijn op een koelbloedige manier vermoord.

    Pim Fortuin is voor mij nog een ongesloten boek, een eenmans-actie van iemand die de planning van Pim weet en een wapen heeft? het gaat er bij mij niet in.

    Theo van Gogh is een gesloten boek, omdat hier wel een sluitend antwoord is. Aldus : DePeter.

    Mee eens, ook ik zie meer achter Pim zijn moord, maar voor we dat te weten komen als we het al te weten komen zijn we straks een halve eeuw verder als het geen eventuele politieke kopstukken meer kost…

    Jammerlijk zijn vele geestelijke leiders uit op vernietiging lijkt het wel en indoctrineren ze hun volgelingen met hun eigen wil en visie, de werkelijke diepe betekenis blijft achterwege.

    Een ding wil ik wel kwijt, om in het paradijs te leven moet je wijken, het ík dat meer wil groter wil, dat materialistisch is en uit op gewin dat moet wijken.

    Een grotere leugen dan die antropomorfe god in de hemel is bij deze gevonden, dat je in het paradijs komt als je leed veroorzaakt door mensen te doden of en daarbij jezelf te doden of gedood probeert te worden, hopenlijk zal Mohamed B dat met de tijd ook gaan inzien. Aldus : DePeter.

    Als je jezelf verdiept in alle rotzooi van de laatste tijd, dan is er maar één beroepsgroep waarvan extremen (ontspoorden) keer op keer in het vizier komen, dat zijn geen geestelijken maar psychiatrie, waarbij ik gelijk op wil merken dat ook dit maar een heel klein percentage is, de meesten laten zich niet met dit soort zaken in. Maar zowel de trainingsmethode's komen uit de psychiatrie, als dat er steeds namen van ontspoorde psychiaters opduiken. En in de geschiedenis van de psychiatrie kom je de aanval op de religie tegen.:(:(:( Dat moet toch minimaal te denken geven. Voor de rest ben ik met je eens. Groetjes v Hyperactief

  • Pieter Sipkes

    “Voor de rest ben ik met je eens.”

    ;)

    Humor.

    Groetjes

    Pieter

  • Hyperactief

    :D:D:D THNX.;) Groetjes v Hyperactief:)