Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lachertje.............

  • Arie

    Bron: www.nu.nl

    De rechtbank in Maastricht heeft maandag de leden van een Maastrichtse bende veroordeeld tot gevangenisstraffen voor onder meer de roofmoord op Pierre Collette op 29 juli vorig jaar. Twee kregen daarnaast tbs. Ook carjacking, diefstal met geweld en verboden wapenbezit achtte de rechtbank bewezen. Van de poging tot gijzeling van een bankdirecteur werd de groep vrijgesproken.

    De straffen zijn fors lager dan het Openbaar Ministerie (OM) had geëist. Volgens justitie is de 26-jarige Lesley S. het brein van de bende, die in wisselende samenstelling opereerde. Het OM eiste dan ook achttien jaar tegen hem, maar de rechtbank veroordeelde S. tot zes jaar en zes maanden cel.

    Honkbalknuppel

    De 21-jarige Santino S. en zijn leeftijdsgenoot Emrys H. werden tot respectievelijk tien en negen jaar cel veroordeeld. Tegen hen was vijftien en zestien jaar geëist. Volgens het OM heeft S. net zo lang met een honkbalknuppel tegen het hoofd van Collette geslagen, dat de knuppel brak (….). H. zou hebben “gevoetbald” met het hoofd van het slachtoffer (…..).

    De 18-jarige Tommie V. en de 23-jarige Jeffrey S. kregen naast een gevangenisstraf, respectievelijk acht en negen jaar, ook tbs met dwangverpleging opgelegd. Het OM had vijftien en veertien jaar cel met tbs geëist. V, die ten tijde van het delict nog minderjarig was, heeft Collette de dodelijke messteken toegebracht. S. is in de ogen van justitie de bedenker van de roofmoord op Collette.

    De rechtbank veroordeelde de 26-jarige Johnny van V., de heler van de auto die bij de roofmoord werd buitgemaakt, tot zestien maanden cel, waarvan vier voorwaardelijk. Dat is ruim anderhalf jaar minder dan de eis van het OM.

    Sporen wissen

    Fors lager dan de eis waren ook de straffen voor de twee vrouwen in de bende. De 20-jarige Maud de P. kreeg een straf van 250 dagen cel, waarvan 180 voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. De 24-jarige Sara H. kreeg 350 dagen cel waarvan 180 dagen voorwaardelijk. Het OM had om respectievelijk vijf en negen jaar cel gevraagd. De twee vrouwen zorgden op de avond van de roofmoord voor het vervoer. H. hielp bovendien mee om sporen te wissen.

    Ja, daar gaat weer lekker veel preventie, en genoegdoening voor de maatschappij en nabestaanden van uit………..

    Twee jongens hebben het slachtoffer op een homo-ontmoetingsplaats zgn. ‘verleid’ en daarna doodgemarteld. O.a. net zo lang met honkbalknuppel op hoofd geslagen tot de knuppel brak. Ook tegen hoofd lopen schoppen als ware het een voetbal.

  • Hyperactief

    Hoi Arie, op welke daders doel je nu??? Want de twee hoofddaders hebben naast hun gevangenisstraf wel TBS opgelegd gekregen, wat uiteindelijk ook op long stay uit kan draaien. Al had ik zelf liever levenslang gezien, maar dat laat ons systeem niet toe bij enkelvoudige moord.:( Groetjes v Hyperactief

  • Arie

    O.a. die Lesley, door justitie ook het brin achter de brein genoemd. Achttien jaar geëist en slechts 6 jaar gekregen.

  • a1

    Hyperactief schreef:

    > Al had ik zelf liever levenslang gezien, maar dat laat ons

    > systeem niet toe bij enkelvoudige moord.

    Hoi Hyperactief,

    OK, het is uitzonderlijk, maar Mohammed B heeft toch levenslang gekregen.

    Groetjes, Dirk

  • Hyperactief

    Ja i.d.d. Arie, valt me op dat het O.M. met meer zaken hoog inzette en waar de rechter er uiteindelijk niet in mee ging. Neem het proces van de Nomads maar, levenslang geëist en geen één heeft die straf gekregen. Nou is het natuurlijk niets geks dat er vaak lagere straffen gegeven worden dan geëist, maar 1/3 van hetgeen geëist is, is een lachtertje.:( Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Probeer de herhaling van Twee Vandaag van gisteren eens te kijken aangaande recht en belangenverstrengeling, wie weet was deze rechter wel de advocaat van de verdachte….. Ondanks dat ik al wist dat ons rechtssysteem en niet alleen dat ziek is, liet de uitzending van gisteren zien dat het nog erger gesteld is als de meesten voor mogelijk houden. Er werd gisteren niet door de eerste de beste letterlijk gesproken van een juridisch dictatuur van de gevestigde orde, en dat het systeem tot op het bot ziek is. Kijk en huiver………

  • Hyperactief

    Hoi Dirk klopt, maar naast deze enkelvoudige moord was de ten laste legging ook diverse bewezen pogingen agenten uit de weg te ruimen. Daarnaast uit terroristische overwegingen. Zonder deze laatste twee had die nooit levenslang kunnen krijgen, in dit geval had het mij verbaast als die het niet gekregen had, want die laatste twee zaken tellen terecht zeer zwaar mee. Groetjes v Hyperactief

    a1 schreef:

    >

    > Hyperactief schreef:

    >

    > > Al had ik zelf liever levenslang gezien, maar dat laat ons

    > > systeem niet toe bij enkelvoudige moord.

    >

    > Hoi Hyperactief,

    >

    > OK, het is uitzonderlijk, maar Mohammed B heeft toch

    > levenslang gekregen.

    >

    > Groetjes, Dirk

  • Arie

    Hoi Hyper,

    Ik moet nog het e.e.a. kijken dus, waaronder de herhaling van Netwerk over de agenten op wie door Mohamemd B. geschoten was. Heb ik gelijk wat de doen vanavond, naast het modereren.

  • Hyperactief

    Hoi Arie, de uitzending die ik bedoelde over ons rechtssysteem is hier in herhaling te zien, ik ben benieuwd naar jou reactie.;)

    http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29690

    Groetjes v Hyperactief

    Arie schreef:

    >

    > Hoi Hyper,

    >

    > Ik moet nog het e.e.a. kijken dus, waaronder de herhaling van

    > Netwerk over de agenten op wie door Mohamemd B. geschoten

    > was. Heb ik gelijk wat de doen vanavond, naast het modereren.

  • Arie

    Inderdaad worden daar een aantal dingen gesteld die, als ze waar zijn, inderdaad nogal opzienbarend danwel onrustmakend zijn.

    Hoe kan een rechter die schoon van de naald moet zijn en meneer integriteit himself, nu rechter zijn terwijl die al advocaat is, terwijl dat verboden is? Een rechter die zelf regels overtreedt die diskwalificeert zichzelf in mijn ogen.

    En natuurlijk ook heel belachelijk dat men klaagt over teveel werk maar aan de andere kant wel tijd heeft voor bijbaantjes.

    Dat burgers in bestuursrecht nimmer gelijk krijgen is natuurlijk een lichte overdrijving van de deskundige die aan het woord was. Maar ik geloof best dat overheid en bedrijven een grotere vinger in de pap zullen hebben als menigeen denkt………………

    En dat is op zich best zorgelijk ja! :(

  • Hyperactief

    Inderdaad worden daar een aantal dingen gesteld die, als ze waar zijn, inderdaad nogal opzienbarend danwel onrustmakend zijn. Aldus : Arie.

    Hoi Arie, i.d.d. uitermate schokkend, en gezien de lijntjes van multinationals in de atlas van de macht aangegeven, verbaast me dit niets.

    Hoe kan een rechter die schoon van de naald moet zijn en meneer integriteit himself, nu rechter zijn terwijl die al advocaat is, terwijl dat verboden is? Een rechter die zelf regels overtreedt die diskwalificeert zichzelf in mijn ogen. Aldus : Arie.

    Klopt, maar je mag naast rechter geen advocaat zijn, dus doet men het andersom, naast advocaat hulprechter, althans 25 % daarvan……..:(:(:(

    En natuurlijk ook heel belachelijk dat men klaagt over teveel werk maar aan de andere kant wel tijd heeft voor bijbaantjes. Aldus : Arie.

    Ik vind het al belachelijk dat er niet meer full time rechters zijn, want degeen met een advocatenkantoor ernaast doen het erbij. “Leuk” als je een zaak moet behandelen die bij jou in je bestand zit.:(:(:(

    Dat burgers in bestuursrecht nimmer gelijk krijgen is natuurlijk een lichte overdrijving van de deskundige die aan het woord was. Maar ik geloof best dat overheid en bedrijven een grotere vinger in de pap zullen hebben als menigeen denkt………………

    En dat is op zich best zorgelijk ja! :( Aldus : Arie.

    Toch werd het niet door de eerste de beste beweerd Arie, en eerlijk gezegt heb ik weinig vertrouwen in rechters die uit meerdere ruiven eten…… Vlak overigens ook politici niet uit. Groetjes v Hyperactief