Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Afbraak leidt tot meer criminaliteit ???

  • Hyperactief

    Beste mensen, gisteren kwam ik al rondzappend op de beveiligingspagina een topic van begin augustus tegen over dat de WPBR (Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus) tegen dat deze op de helling gaat om in het kader van de EU buitenlandse bedrijven een kans te geven. Afgelopen week, net na de vuilophaal staking alhier in Amsterdam, kondigde de verantwoordelijke wethouder alhier aan dat ze de mogelijkheid gaat onderzoeken om de vuilophaaldienst (nu nog ambtenaren) aan particuliere bedrijven uit te besteden. Het GvB (Gemeete Vervoer Bedrijf) blijft “nog” binnen het ambtenaren apparaat, maar voor hoe lang:?:?:? Ook daar is al langer sprake van verzelfstandigen. Een oude buurman van mij ooit als ambtenaar in een ziekenhuis werkend is al jaren geleden aan de kant komen te staan toen de boel geprivatiseerd werd aldaar.

    Brandweer en ambulance personeel zien hun arbeidspakket afgebroken worden, en het lijkt wel of dit neo-liberale zootje ongeregeld alles in de uitverkoop gooit want vele andere ex-overheidsbedrijven zijn de hier boven genoemde al voor gegaan, en uitbesteed, of liever gezegt uitgekleed. Want “alleen” ministers verrijken zich exhibionistisch met 30 % erbij, alleen tussen aanhalingstekens daar vele topmanagers die door exhibionistisch zelfverrijkingsgedrag hier al aan vooraf gegaan zijn. Denk daarbij aan directeuren van zorginstellingen waarbij de zorg uitgekleed wordt en de top zijn zakken vult. Nu weer woningcorporaties waarvan directieleden zich boven god verheven voelen door hun salarissen ruimschoots boven de minister president in te schalen, en toch pikt iedereen het.

    Iedereen pikt het in een tijd dat de werkloosheid ook onder jongeren verder oploopt, de psychische problemen toenemen, de huisuitzettingen en energie afsluitingen steeds blijven stijgen. Geweld waaronder huiselijk geweld door spanningen oplopen en vaak uitdraaien op scheidingen waar weer beschadigde kinderen uit voort kunnen komen als de ouders de strijd over de ruggen van de kinderen voeren. Gedwongen executieverkopen van huizen die stijgen, deurwaarders die gouden tijden door maken etc. etc. Maar hoe zit het met de criminaliteit, het zal mij niets verbazen als die ook steeds verder de pan uit rijst. Want buitenlandse bedrijven (en het is nu al dringen bij de KvK's met Polen) mogen met HUN regelgeving op de Europesche markt opereren, geen hond die dat kan controleren. Alles draait om geld, geld wat alleen voor de rijken meer moet worden, en de uitmelkertbanen en uitbuitasielindustrie nu ingeruild wordt voor nieuwe lage lonen slaven, daarbij alles naar de k.l.o.t.e helpend wat hier opgebouwd is. De autodiefstalslogan“ Vandaag gestolen morgen in Polen wordt straks als de goedkope beveiligingsdrijven komen als reclameslogan : Wij beveiligen ”ons" bezit.:( Groetjes v Hyperactief

    *****************************************************

    Stuur door! Stuur door! Stuur door! Stuur door!

    *****************************************************

    GENOEG GEWEEST! OMSINGEL HET KABINET.

    Op zaterdag 24 september om 13 uur wordt het Binnenhof in Den Haag

    massaal omsingeld. Het is genoeg geweest met het beleid van dit kabinet,

    dat volgens onderzoek nog maar door 19% van de bevolking wordt

    gesteund! Daarom zullen we, op de zaterdag na Prinsjesdag, hand in hand

    het kabinet de rug toekeren. Er zal op de diverse podia rond de Hofvijver

    muziek zijn en ruimte voor maatschappelijke organisaties om een eigen

    signaal af te geven tegen het kabinetsbeleid.

    Deze actie past in een reeks van acties die het platform Keer het Tij vanaf

    haar oprichting in 2002 organiseerde rond Prinsjesdag. Zo'n 2.000 mensen

    protesteerden dat jaar op de derde dinsdag van september bij de Hofvijver in

    Den Haag. Een jaar later bracht de Keer het Tij demonstratie al 25.000

    mensen naar de Dam in Amsterdam. Vorig jaar liepen uit protest tegen het

    kabinet op 2 oktober maar liefst 50.000 mensen in de demonstratie van de

    Keer het Tij-manifestatie op de Dam naar de grote vakbondsactie op het

    Museumplein. Op dit moment zijn er ruim 500 landelijk maatschappelijke

    organisaties en lokale groepen aangesloten bij het platform. Samen hebben

    ze bijna een half miljoen leden. Hierbij roepen wij iedereen op om 24

    september naar Den haag te komen om te protesteren tegen het kabinet!

    Voor meer informatie: http://www.keerhettij.nl

    ———————————————————————

    Stuur dit bericht door aan vrienden en collega's

    of zet een aankondiging op je website!

    ———————————————————————

  • Hyperactief

    Voor de mensen die nog niet op deze link gekeken hebben :

    http://www.psychopolitiek.nl/

    klik eens links op :BRAIN-WASHING; Het creëeren van wereldwijde chaos middels de geesteswetenschappen. Dan kun je op die site rechts het 62 pagina's word document downloaden waar een vertaling naar het Nederlands staat van de wat de Russchische psychiatrie een halve eeuw geleden met ons voor had om het communisme uit te breiden. Verruil het communisme voor het neo-liberalisme en lees eens wat er nu werkelijkheid is uit een officieel document van een halve eeuw terug……. Groetjes v Hyperactief

  • - Gerard -

    Hyper, misschien vind jij het normaal dat geen hond nog een pilsje koopt in de kroeg? Wij zijn te duur. Wat jij wilt is pure protectionisme. Je kunt toch wel tellen hoop ik? Een Pool kost 10 euro, een Nederlander 30. Weg met dat opgeheven vingertje. Wij (Nederlanders) zijn niks in de wereld.

  • a1

    Hoi Hyper,

    Zelf ben ik ambulanceverpleegkundige,en natuurlijk bang voor mijn eerder verworven

    arbeidsovereenkomsten.

    Maar ik ben natuurlijk heel erg blij met alle miljarden die wij volgend jaar weer

    terug krijgen. 2x modaal minstens 5% en de bijstandsmoeder 0%

    Dat het net weer voor de gemeenteraads verkiezingen is zou wel toeval zijn denk ik.

    Nee, elke actie om dit kabinet te wijzen op hun a-sociaal beleid moet met beide handen aangegrepen worden en wel meteen.

    Wat mij wel zeer doet is het feit dat bij alle acties de afgelopen jaar elke beroepsgroep tranen met tuiten huilden om hun eigen positie en niet voor andere groepen mensen opkwamen die nog veel meer gepakt zijn en nog worden.

    Chronisch zieken, gehandicapten, WAO-ers, bijstandsmoeders/vaders, mensen met een minimaal inkomen etc.

    Die mogen het zelf maar uitzoeken, ook de vakbonden heb ik niet gehoord. Het is nu eenmaal een feit dat die groepen niet georganiseerd zijn en de tools niet hebben om hun stem te verheffen. Het is dus nu zo dat een ieder voor zich zelf opkomt en niet meer om zich heen kijkt.Er is een beangstigde tweedeling ontstaan in de maatschappij en die vind ik enger dan mijn persoonlijke verworven zekerheden.

    Uiteraard sta ik achter elke actie, alleen al om Hogervorst en de Geus te wippen, de boegbeelden van dat alleen de sterkste recht hebben om te overleven.

    Groetjes, Dirk

  • a1

    Hoi Gerard,

    Opzich ben ik het met je eens dat wij te duur zijn, maar ook de kosten zijn te duur.

    Van een minimum inkomen hier, net teveel om niet te creperen zouden veel Polen kwijlen dat is waar, maar in Polen betaal je ook geen 10 euro voor een pilsje of 500 euro voor een flatje dus blijf wel de verhoudingen zien.

    Dat wij Nederlanders niets zijn? Tsja…. ik wordt inderdaad niet wakker s'morgens met een gevoel van wij gaan de mensheid weer eens redden vandaag, toch is het een feit dat Polen liever hierheen komen dan wij daar heen zouden gaan.

    En toevallig hebben wij een wereldkampioen polstokhoog springen en zij niet.

    Groetjes, Dirk

  • Hyperactief

    - Gerard - ik sluit me helemaal aan bij Dirk in deze, de politiek heeft geen pakje boter maar de hele Europese boterberg op zijn kop geparkeerd staan. Het gesodemieter dat wonen en voor velen eten ook een luxe geworden is, komt door de invoer van de Euro waar ik overigens altijd tegen geweest ben en ook tegen gestemd heb. Kijk naar kleine middenstanders in de detailhandel, kunnen amper hun hoofd boven water houden, doordat multinationals tegen prijzen kunnen inkopen waar een middenstander vet boven zit en daar niet tegenop kan concorreren. Ik heb voor een paar jaar terug een juwelier uit een liberale familie gesproken, die zei van ik heb geen kinderen, maar als ik ze had dan hadden ze hier geen toekomst meer in. Partijen die door de middenstanders groot geworden zijn, naaien ze nu van voren van achteren van onderen van boven en overal waar ze maar kunnen, ze worden uitgerookt op kosten van de belastingbetaler, en de politiek laat het toe, omdat beloofd wordt peperdure stadsvernieuwingsprojecten uit te voeren. Natuurlijk moet daar wel tegenover staan dat hun grootketens die plekken bezitten. Amstelveen is zo'n mooi voorbeeld, eerst het winkelcentrum in handen van de multinationals en nu willen ze de straat die daarop uit komt overnemen, middenstanders die daar al meer dan dertig jaar zitten is opeens geen plek meer voor. Het probleem zit hem hierin dat het beleid dusdanig in elkaar steekt dat de rijken rijker worden en jij kan doodvallen, let maar op dat we hele rare tijden tegemoet gaan met meer dood en verderf….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Bij komt door de Euro moet o.a. voor staan, ff verderop moet uiteraard concureren zijn.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Hoi Hyper,

    Zelf ben ik ambulanceverpleegkundige,en natuurlijk bang voor mijn eerder verworven

    arbeidsovereenkomsten.

    Maar ik ben natuurlijk heel erg blij met alle miljarden die wij volgend jaar weer

    terug krijgen. 2x modaal minstens 5% en de bijstandsmoeder 0%

    Dat het net weer voor de gemeenteraads verkiezingen is zou wel toeval zijn denk ik. Aldus a1.

    Hoi Dirk, met dat laatste sla je de spijker op zijn kop, politiek is ervan uitgaande dat ze 4 jaar zitten, 3 jaar legaal stelen, en 1 jaar één van de vele sigaren teruggeven die ze van je gejat hebben. Ik loop heel wat jaartjes mee, en zo gaat het steeds, en toch laten legers mensen zich met kiezersbedrog weer belazeren. Men zou i.p.v. soap moeten kijken wat men daadwerkelijk doet, en altijd gaan stemmen, want niet stemmen is ook stemmen daar de gevestigde orde de zeteltjes kan verdelen. Er is maar één manier om politiek wakker te krijgen, en dat is als het ze massal stemmen kost.

    Nee, elke actie om dit kabinet te wijzen op hun a-sociaal beleid moet met beide handen aangegrepen worden en wel meteen.

    Wat mij wel zeer doet is het feit dat bij alle acties de afgelopen jaar elke beroepsgroep tranen met tuiten huilden om hun eigen positie en niet voor andere groepen mensen opkwamen die nog veel meer gepakt zijn en nog worden.

    Chronisch zieken, gehandicapten, WAO-ers, bijstandsmoeders/vaders, mensen met een minimaal inkomen etc.

    Die mogen het zelf maar uitzoeken, ook de vakbonden heb ik niet gehoord. Het is nu eenmaal een feit dat die groepen niet georganiseerd zijn en de tools niet hebben om hun stem te verheffen. Het is dus nu zo dat een ieder voor zich zelf opkomt en niet meer om zich heen kijkt.Er is een beangstigde tweedeling ontstaan in de maatschappij en die vind ik enger dan mijn persoonlijke verworven zekerheden.

    Uiteraard sta ik achter elke actie, alleen al om Hogervorst en de Geus te wippen, de boegbeelden van dat alleen de sterkste recht hebben om te overleven. Aldus : Dirk.

    Klopt Dirk, sterker nog sommige groepen maken elkaar af i.p.v. dat ze de handen in één steken. De vakbonden ondanks dat ik al decennia's lid ben van de FNV, sudderen op het poldermodel mee, probleem daarbij is dat vergaderingen nauwelijks bezocht worden door mondige mensen die het niet meer pikken. Waar zijn de tijden van de echte strijders met principes zoals Herman Bode de man die het hele ambtenaren apparaat lam legde en mensen massal naar de Dam kreeg. Nu zitten er bij de bonden allemaal figuren zoals Wim “Kots” die hun hele huid en ziel verkopen om er zelf beter van te worden…. Stekelenburg die een burgemeestersbaantje lekkerder vond dan bondsbelangen behartigen. De Waal die ook nooit meer als een grote bek gehad heeft. Als er morgen een nieuwe bond opstaat die met keiharde acties echt belangen gaat behartigen dan zeg ik de FNV gelijk op, en ik hoop dat velen dat zullen doen dan. Het is allemaal vriendjespolitiek, terwijl de maatschappij omkomt van agressief gedrag tegen elkaar gericht, het verdeel en heers beleid is om misselijk van te worden. Velen denken dat het de ver van hun bed show is, todat ze in een kartonnendoos mogen gaan leven en die zelfde doos mogen gaan vullen bij de voedselbanken die als paddestoelen uit de grond komen.:( Groetjes v Hyperactief

  • a1

    Hoi hyperactief,

    We kunnen elkaar wel vinden denk ik. Stemmen zal ik, niet op de lpf, Wilders of andere maloten, want ook die grijpen straks als het zo uitkomt naar de kassa.

    Ik heb voor het lidmaatschap van het FNV een paar maanden geleden wel bedankt,

    juist omdat ze zo alleen voor de werkende opkwamen. Dat is logisch zou je zo zeggen, daar is een vakbond voor, maar m.i. moet een vakbond ook opkomen voor mensen die niet in het arbeidsproces zitten.

    Maar goed, vrolijk wordt je er niet van. Ik ben van 51, dus de echte Rode garde heb

    ik ook nog wel meegemaakt.

    Groetjes, Dirk

  • Alkien

    Hoi Dirk,

    De procenten waar jij het eerder over had, waar het de verhogingen in lonen en uitkeringen betreft, heb ik me vreselijk over kwaad lopen maken.

    Ik ben zo'n alleenstaande moeder, weduwe, en dus geen gewone uitkering, maar ik val wel in die groep die nu precies 0,0 erbij krijgt zal ik maar zeggen. En als ik dan zie dat de tweeverdienders op modaal er 5,2 % bovenop krijgen dan snap ik gewoon niet waar die malloten in Den Haag mee bezig zijn.

    Ik kan dus vanwege mijn kinderen niet naar Den Haag, maar Hyper mag het daar mede voor mij opnemen. Want als ik zie waar men nu op afstevend kan er alleen maar meer rottigheid van komen dan het nu is, en dat is al een zooitje.

    Van mij mag het hele zootje zijn biezen pakken. En wordt het tijd voor een hele nieuwe lichting. Mensen die wel weten hoe ze met hun eigen burgers moeten omgaan. En niet alleen maar denken aan het vullen van hun eigen portemonee, want daar verdwijnt nog het meeste in….:(

    Groet,

    Alkien.