Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Strafdossier op internet !!!

  • Hyperactief

    Zie het bericht in de Telegraaf aangaande De Vlieger die zijn strafdossier op internet zet om zijn onschuld aan te tonen wat justitie op haar beurt afkeurt.

    Wat vinden jullie hiervan, is dit een goede methode of juist niet ??? En graag onderbouwing waarom je dat vind.

    Groetjes v Hyperactief

    Krantestuk :

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/24798811/De_Vlieger_tart_justitie.html

    Strafdossier :

    http://interactive.telegraaf.nl/pdf/devlieger/devlieger.html

  • - Gerard -

    Ik heb maar een onderbouwing Hyper, en dat is wat ik al tijden zeg: weg met het OM. Het zijn een stelletje klunzen. De arrogantie druipt er van af.

    Nu is het dan vriend Erik de Vlieger die in de mangel wordt genomen maar wij kennen ze natuurlijk vooral van gewone (wat is gewoon) strafzaken, zoals mpprd en doodslag. En daar blinken ze niet uit door intelligentie.

  • - Gerard -

    Ik heb het allemaal gelezen Hyper. Had ik het maar niet gedaan, zonde van mijn tijd. Maar ik vind het wel verfrissend, zo'n dossier ‘dat nergens over gaat’ op het internet te gooien. Aan de ene kant heb ik wel begrip voor het OM. Het heeft werkelijk lak aan de persoonlijke en zakelijke belangen van Erik de Vlieger. Aan de andere kant maakt het OM door haar optreden (hoewel neutraal en ook haar taak) het zaken doen verder onmogelijk. Een enorm dilemma waar het OM geen partij in is. Als banken en zakenrelaties afhaken dan is dat een reactie die uit die wereld het gevolg is en kun en mag je het OM niet aanrekenen. Jammer voor Erik de Vlieger die in de Vastgoed wereld toch als een luis in de pels van de gevestigde orde werd beschouwd. Het gekke is dan toch weer dat dit soort -snelle jongens- ondernemers privé nooit zelf een cent overhouden.

  • Hyperactief

    :):):)

  • Hyperactief

    Oké - Gerard - je heb e.e.a. verwoord nu, maar kan ik nu uit jou verhaal concluderen dat jij voorstander bent van strafdossiers op internet nog voor het onder de rechter is geweest ??? We praten hier dus over een zaak waarmee De Vlieger zijn onschuld aan wil tonen. Eerlijk gezegt heb ik er geen moeite mee als ze iemand onterecht ten gronde richten, maar mijns inziens doe je zoiets pas als de rechtsgang gefaald heb, en niet vooraf. Ik vind het overigens wel van moed getuigen, maar of het in dit stadium slim is:?:?:? Groetjes v Hyperactief

  • - Gerard -

    De Vlieger is alles al kwijt Hyper. Dat je niets publiceert voordat de rechter heeft gesproken komt uit de koker van de overheid Hyper. We zullen zien welk antwoord het OM heeft op deze opmerkelijke actie van Erik.

    ;)

  • Hyperactief

    Klopt wel - Gerard - dat het uit de overheidskoker komt, en ja als je niets meer te verliezen heb kan men rare sprongen maken, ik ben ook benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes v Hyperactief:)

    P.S.: Ik heb maar dat had je denk ik wel begrepen, wel respect voor de moedige actie van De Vlieger, maar of de timing verstandig is zal de tijd uitwijzen:?:?:?

  • Newy

    “Het gekke is dan toch weer dat dit soort -snelle jongens- ondernemers privé nooit zelf een cent overhouden”

    Weet je wel waar je het over hebt? De Vlieger is 1 van de rijkste (nog steeds) en bovenal slimste der nederlanders hoor. Zijn maar weinig mensen die net als hij van een hoop zand miljoenen euros kan maken. Het vervelende is dat dat de verkeerde mensen aantrekt. Zoals hij nu door de verkeerde mensen en vooral justitie naar beneden is getrokken, alles moest verkopen of failiet laten gaan. Hij wilde ermee stoppen. Had alles defenitief gedag gezegd. Inmiddels heeft hij nu een paar maanden later alweer een bedrijf opgestart in software voor reisorganisaties waar nu weer 100 gezinnen van kunnen eten. Dus blijkt maar wat er in die man voor energie zit.

    Ga de documantaire over de Vlieger maar eens bekijken die in 2003 is uitgezonden op de NPS ver voordat iemand uberhaupt ook maar eens van de naam de Vlieger had gehoord. In die docu komt zijn persoon heel goed naar voren.

  • - Gerard -

    Ik heb de hoogste respect voor Erik de Vlieger. Maar als de banken al beginnen over zijn hypotheek op zijn woning kan ik me er weinig bij voorstellen dat de man over een aanzienlijk vermogen beschikt.

  • Newy

    Ach weet je wat het is, deze mensen spelen met zo verschrikkelijk veel geld, dat ze echt wel een miljoentje hier en daar hebben weggestopt. Dat de bank zich terug trok zal meer met het zakelijke “we willen er niets mee te maken” aspect te maken hebben. Zodra blijkt dat hij op de vele punten gelijk krijgt, krijgt hij gelijk al zijn kredieten terug hoor, want veel klanten zoals hij zullen de banken niet hebben……. Ik zou me maar niet teveel zorgen maken over hem :d