Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

criminologie studie

  • karin

    ik wil graag gaan studeren en ik twijfel tussen forensische psychologie en criminologie.

    ik heb een full time baan en vanwege wisselende diensten is het dus moeilijk om ee deeltijdopleiding te gaan doen of in de avonduren naar school te gaan. ik wil het dus graag dmv een thuisstudie gaan doen.

    nou heb ik twee vragen.

    de eerste is….welke opleiding past het beste bij wat ik uiteindelijk wil bereiken?

    ik vind het heerlijk om mensen te analyseren. om te onderzoeken waar gedrag bij mensen vandaan komt. het lijkt mij dus heerlijk om bv. daderprofielen te maken of om bv. tbs patienten te analyseren om te bekijken waar het mis ging, hoe zij gekomen zijn tot de delicten die ze gepleegd hebben.

    ik ben dus vooral geinteresseerd in de oorzaak van crimineel gedrag bij mensen…in de diepe achtergrond en de psychologie ervan.

    de tweede vraag is waar ik een goede, volledig erkende criminologiestudie kan doen….thuis wel te verstaan?

    iemand die tips, advies heeft?

    karin

  • Jip

    Je kan via de openuniversiteit de studie psychologie gaan volgen of de studie rechten. Criminologie is er niet in de thuisstudievorm. Wel kan je als je eerst je propedeuse psychologie en daarna rechten (of vice-versa) haalt instromen in het derde jaar criminologie (voltijd) maar dat gaat geloof ik ook weer veranderen.

  • karin

    thanx. ik denk ook dat het heel wijs is eerst als psycholoog wat ervaring op de doen….waarschijnlijk wordt dat in mijn geval dan forensische psychologie en vanuit daar misschien criminologie te gaan doen als aan vulling of nascholing/bijscholing.

  • Hyperactief

    Criminologie is er niet in de thuisstudievorm. Aldus: Jip.

    Hoi Jip, even ter aanvulling, het NTI heeft net een 9 maanden durende (2-3 lessen per maand, en 6 uur studie per week) thuiscursus Criminologie geïntroduceerd die nog gloedjenieuw is en waar een NTI diploma bij gehaald kan worden, het bovenstaande is dus achterhaald.;)Bron: NTI studiegids 2005/ 2006 Blz.: 59. Dit even ter info aan jou. Groetjes v Hyperactief:)

  • Jip

    Met alle respect kan je die NTI Cursus echt niet vergelijken met de wetenschappenlijke studie criminologie :)

  • Hyperactief

    Klopt Jip, dat had ik al begrepen, is ie veel te kort voor.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • karin

    dit soort cursussen zijn wel erg leuk om te ontdekken hoe boeiend je het in werkelijkheid vind. ik doe nu een vergelijkbare cursus psychologie…..puur om eens te kijken hoe boeiend ik psychologie nou werkelijk vind, voordat ik echt grof geld ga betalen voor een langdurige, intensieve studie.

  • Hyperactief

    En het is superleerzame stof karin, je kan ook het boek Inleiding in de criminologie kopen, is zeer leerzaam en kun je op eigen tempo lezen. Groetjes v Hyperactief:)

  • Obiwan

    Besteed er je tijd niet aan. Tenzij, je er echt belangstelling voor hebt, zonder ambities. Alleen de allerbeste zullen zich hierin financieel kunnen redden.

    Het is over met dergelijke vakken. Rechten idem dito. Er zit een werkeloze topgeneratie aan te komen, die de verkeerde riching heeft gekozen. Tegenwoordig kan je beter over plichten leren. Maar dat vak bestaat nog niet. :):)

  • Hyperactief A-P

    Tegenwoordig kan je beter over plichten leren. Maar dat vak bestaat nog niet. :):) Aldus: Obiwan.

    :D:D:D