Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DNA-onderzoek in strafzaken

  • Alkien

    Waar haalde je dat bericht vandaan dan Newy ???

    Groet,

    Alkien.

  • Newy

    Poosje op vakantie geweest??

    Is voor de kerst nl ruim uitgemeten in alle kranten/nieuwssites en alle journaals.

    ————————————————————————————————————————

    Primeur voor Nederland

    Kilo's snel kwijt met dna-pillen

    door Martijn Koolhoven

    AMSTERDAM - Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil.

    Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt. De overtollige kilo's verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.

    Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.

    Voor meer informatie: www.salugen.com; tel: 070-85.00.824

    oa te vinden op:

    http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/12_december/24/binnenland/1224_0900_nieuwe_pil_afslanken.xml

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/30838681/Kilo_s_snel_kwijt_met_dna-pillen.html

  • Alkien

    Hoi Newy,

    Nee hoor was gewoon aanwezig. :)

    Vreemd dat ik daar niets van mee heb gekregen. Ik lees toch elke dag kranten en kijk elke dag diverse journaals.

    Nou ja, zal er wel bij doorgeschoten zijn dan.

    Toch bedankt voor het plaatsen van het stuk.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Nee hoor Newy is geen grap hoor en ik begreep wat je bedoelde, trouwens vandaag was er alweer DNA nieuws, om bij mensen die suïcide gepleegd hebben DNA af te nemen, en gelijk gaan weer de stemmen op omdat bij iedereen gelijk maar te doen…….. Groetjes v Hyperactief

    Newy schreef:

    >

    > Nee, zo bedoelde ik het ook niet.

    > Meer het idee van: dat het afstaan van dna steeds normaler

    > gaat worden. Zelfs al om af te vallen. (al vraag ik me af wat

    > er van waar is, zal wel soort van 1 april grap zijn)

  • Hyperactief

    Dan heb je toch niet goed gelezen Alkien, het is uitgebreid in het nieuws geweest, of je was DNA murw.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    Ja dat zal het zijn…….:D

  • Newy

    Ja ik heb het afgelopen weekend gehoord ja. Schijnt dat iemand die de hand aan zichzelf sloeg na eerst een paar keer geoefend heeft op anderen…

    Tja, ik blijf zelf verdeeld wat betreft afstaan van dna.

    Maar om dna van eenmaal overleden mensen af te nemen, daar kan ik niet zoveel tegen-argumenten voor verzinnen. Blijkbaar kunnen een hoop misdaden daarmee opgelost worden. Ook al kan de dader niet meer gestraft worden, voor nabestaanden van slachtoffers kan ik me voorstellen dat het wel rust brengt zodra ze weten dat de dader nu ook letterlijk op het kerkhof ligt.

  • Hyperactief

    Klopt Newy, ook ik sta niet echt positief tegenover een DNA opslag van iedereen. Zeker nu in de Schiedammer Parkmoord gebleken is dat het NFI zeer onbetrouwbaar is en daarnaast nog een ongewenste monopolipositie heeft ook. Met het overledenen verhaal ga ik met je mee. Toch denk ik niet dat men veel misdrijven oplost op die manier, maar elke is er één. Het gaat trouwens niet om alle overledenen, maar alleen suïcide's. Groetjes v Hyperactief

    Newy schreef:

    >

    > Ja ik heb het afgelopen weekend gehoord ja. Schijnt dat

    > iemand die de hand aan zichzelf sloeg na eerst een paar keer

    > geoefend heeft op anderen…

    >

    > Tja, ik blijf zelf verdeeld wat betreft afstaan van dna.

    > Maar om dna van eenmaal overleden mensen af te nemen, daar

    > kan ik niet zoveel tegen-argumenten voor verzinnen. Blijkbaar

    > kunnen een hoop misdaden daarmee opgelost worden. Ook al kan

    > de dader niet meer gestraft worden, voor nabestaanden van

    > slachtoffers kan ik me voorstellen dat het wel rust brengt

    > zodra ze weten dat de dader nu ook letterlijk op het kerkhof

    > ligt.

  • Consanguinitas

    http://www.consanguinitas.nl