Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Overdreven, of........

  • Arie

    Bron: www.fok.nl

    De 14-jarige leerling van het Stedelijk Lyceum in Enschede die wordt verdacht van discriminatie op het internet na de dood van twee Turkse medeleerlingen, blijft nog zeker een maand vastzitten. Dat zegt zijn advocaat. Zijn uitlatingen op het internet veroorzaakten verdriet en hevige verontwaardiging onder docenten en scholieren van het Stedelijk Lyceum. Onduidelijk is nog of de jongen alleen disciminatie wordt verweten.

    De scholier werd vorige week samen met een medeleerling opgepakt na uitlatingen als: “weer twee turken minder”. Ook werd er een compilatie met foto's van de twee overleden jongens gemaakt, compleet met hakenkruis en racistische teksten. Al snel werd duidelijk dat de hoofdverdachte in voorlopige hechtenis bleef. Zijn medeleerling, een 13-jarig meisje, werd vrijgelaten wegens een geringe inbreng. Het is uitzonderlijk dat een minderjarige zo lang in hechtenis blijft.

    Nu zijn dit soort uitspraken niet te tolereren en getuige van zeer slechte smaak, maar een maand vastzitten voor zoiets?

    Mijn stelling is: dit is een gebaar om de allochtone bevolking rustig te houden.

    Wat moeten de jongelui wel niet voor straf krijgen die in Amsterdam mensen uit hun huizen pesten, buurten onveilig maken etc. etc.?

  • Hyperactief

    Hoi Arie, is i.d.d. een zeer pittige straf, maar gezien dat sommigen (waarvan ook veel volwassenen) totaal geen enkele grenzen kunnen op internet, vind ik het toe te juichen dat men ook op internet paal en perk gaat stellen aan strafbaar gedrag. Of het een zoethoudertje of afschrikreactie of voorbeeldfunctie is, zal de tijd leren. Overigens warenb er vorig jaar ook meer huisuitzettingen vanwege overlast, er lijkt dus een lijn in te zitten dat niet alles maar zo meer kan, en aangezien veel mensen niet met vrijheid om kunnen gaan, lijkt me dat een goede zaak. Groetjes v Hyperactief

    Arie schreef:

    >

    > Bron: www.fok.nl

    >

    > De 14-jarige leerling van het Stedelijk Lyceum in Enschede

    > die wordt verdacht van discriminatie op het internet na de

    > dood van twee Turkse medeleerlingen, blijft nog zeker een

    > maand vastzitten. Dat zegt zijn advocaat. Zijn uitlatingen op

    > het internet veroorzaakten verdriet en hevige

    > verontwaardiging onder docenten en scholieren van het

    > Stedelijk Lyceum. Onduidelijk is nog of de jongen alleen

    > disciminatie wordt verweten.

    >

    > De scholier werd vorige week samen met een medeleerling

    > opgepakt na uitlatingen als: “weer twee turken minder”. Ook

    > werd er een compilatie met foto's van de twee overleden

    > jongens gemaakt, compleet met hakenkruis en racistische

    > teksten. Al snel werd duidelijk dat de hoofdverdachte in

    > voorlopige hechtenis bleef. Zijn medeleerling, een 13-jarig

    > meisje, werd vrijgelaten wegens een geringe inbreng. Het is

    > uitzonderlijk dat een minderjarige zo lang in hechtenis

    > blijft.

    >

    > Nu zijn dit soort uitspraken niet te tolereren en getuige van

    > zeer slechte smaak, maar een maand vastzitten voor zoiets?

    >

    > Mijn stelling is: dit is een gebaar om de allochtone

    > bevolking rustig te houden.

    >

    > Wat moeten de jongelui wel niet voor straf krijgen die in

    > Amsterdam mensen uit hun huizen pesten, buurten onveilig

    > maken etc. etc.?

  • Newy

    Ik zou dit voor een volwassene al een vrij forse straf vinden (vergelijk het eens met de straf die gegeven word aan een junk die voor 3000 euro schade aan je auto maakt om je radio maar voor een 10tje te kunnen verpatsen.

    En deze is 14jaar, dus vind ik het wel bijzonder streng.