Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oklahoma City !!!

  • Alkien

    Onderstaand bericht stond gisteren in de Telegraaf, en ik ben benieuwd naar jullie mening.

    Mijn visie hierop volgt. Ik heb een heel uitgesproken mening hieromtrent daar ik erbij blijf dat de rechtsgang in dit proces ook niet goed verlopen is.

    Iedereen kent het verhaal hier omheen wel denk ik.

    En dat er veel meer achter zat zal menigeen dan ook waarschijnlijk niet ontgaan zijn.

    Ik plaats nu dit korte stukje, maar er zijn meer stukken, eventueel nodig zal ik die ook plaatsen.

    Gaarne jullie mening over het gebeurde in Oklahoma City en de daarbij behorende rechtsgang.

    Groet,

    Alkien.

    Kroongetuige aanslag Oklahoma City vrijgelaten

    OKLAHOMA CITY - De kroongetuige in de rechtszaak tegen de daders van de aanslag in 1995 op een overheidsgebouw in het Amerikaanse Oklahoma City, waarbij 168 doden vielen, is vrijdag vrijgelaten uit de gevangenis. De nu 37-jarige Michael Fortier kreeg zelf een relatief korte celstraf van twaalf jaar opgelegd omdat hij erin toestemde te getuigen tegen de hoofdverantwoordelijken voor de aanslag, Timothy McVeigh en Terry Nichols. Fortier is vervroegd in vrijheid gesteld.

    Fortier bekende onder meer dat hij McVeigh hielp om de explosieven in gereedheid te brengen. McVeigh werd in 2001 terechtgesteld en Nichols zit een levenslange celstraf uit.

    BRON:De Telegraaf - 20 januari 2006

  • Hyperactief

    Ja ik weet niet welke kant je uit wil Alkien, Timothy McVeigh is dood, en wat ik ervan gezien heb, stinkt dit aan alle kanten. We leven in een gevaarlijke wereld…..:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Wat ik wil weten is hoe anderen dit zien. Of de mensheid inziet dat er daadwerkelijk vuil spel is gespeeld, en dat men daarom de burger gerust te stellen Timothy maar hebben geëxecuteert. Of dat de mensen daadwerkelijk ook nog zelf denken, en 1 en 1 is 2 aan elkaar weten te koppelen, daarvoor moet je jezelf er wel enigszins in verdiept hebben anders kun je er niet over oordelen.

    Er is in de media zoveel aandacht besteeds aan Timothy, maar de rest is men grotendeels ‘vergeten’.

    Er zit veel meer aan dit verhaal. En wat ik nu graag wil weten is onze eigen burger zo heeft aangenomen wat de media destijds weergaf, of dat men er nog over heeft nagedacht dat er iets niet klopte, en dat er destijds dingen zijn weggelaten.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Oké, nu maar wachten op die anderen…;) Griotjes v Hyperactief:)

    Alkien schreef:

    >

    > Wat ik wil weten is hoe anderen dit zien. Of de mensheid

    > inziet dat er daadwerkelijk vuil spel is gespeeld, en dat men

    > daarom de burger gerust te stellen Timothy maar hebben

    > geëxecuteert. Of dat de mensen daadwerkelijk ook nog zelf

    > denken, en 1 en 1 is 2 aan elkaar weten te koppelen, daarvoor

    > moet je jezelf er wel enigszins in verdiept hebben anders kun

    > je er niet over oordelen.

    > Er is in de media zoveel aandacht besteeds aan Timothy, maar

    > de rest is men grotendeels ‘vergeten’.

    > Er zit veel meer aan dit verhaal. En wat ik nu graag wil

    > weten is onze eigen burger zo heeft aangenomen wat de media

    > destijds weergaf, of dat men er nog over heeft nagedacht dat

    > er iets niet klopte, en dat er destijds dingen zijn weggelaten.

    >

    > Groetjes,

    > Alkien.