Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Glenn Mills

  • Cor van Dam

    1. Welke rol kan het “Glenn Mills-systeem” spelen bij het verminderen van criminaliteit?

    2. Wat zijn de voor- en nadelen?

    3. Wat zijn daarbij de belemmerende factoren en hoe kunnen die worden verminderd?

  • Diana

    Ik heb al een aantal keren een reportage over het Glenn Mills gezien op tv en ik moet zeggen dat het op mij overkomt als een zeer goed werkend systeem.

    Bovendien met goede resultaten als je de jongeren die daar zelf gezeten hebben over de eigen ervaring hoor vertelen , hoe ze daar binnen kwamen en er inmiddels uit zijn en dat ze het ook nooit meer zo ver laten komen dat ze er weer belanden.

    Zij zijn er zelf ook positief over met name over de aanpak en dat lijkt mij al een heel belangrijk element.

    Echte nadelen over dit systeem zie ik niet echt alleen maar de voordelen.

    Er zouden meer Glenn Mills moeten komen,naar behoefte natuurlijk of in iedergeval,dezelfde Glenn Mills aanpak moet worden gebruikt gezien de goede ervaringen.

    één belemmerende factor die er altijdt zal zijn ,is natuurlijk geld voor goede projecten is dat er of nooit of veel te weinig.

    En dat terwijl Glenn Mills toch naar de maatschapij toe goed werkt verricht.

  • Cor van Dam

    Onderzoek geeft aan dat het Glen Mills-systeem zeer effectief is als middel om criminele jongeren op het ‘rechte pad’ te brengen..

    De kosten van dat systeem kunnen misschien dalen, als daar creatief naar wordt gekeken. Bijvoorbeeld door meer eenvoudige onderkomens te gebruiken. En misschien kunnen de pupillen bijvoorbeeld zelf bijdragen aan de kosten door een bijbaantje, of door mee te helpen bij de bouw en reparatie van hun eigen onderkomens. En het personeel kan misschien worden gerecruteerd onder ex-pupillen?

    In dit kader denk ik ook aan het klassieke boek ‘Verkennen voor jongens’ van Baden Powell, de grondlegger van de padvinderij. Daarin staan veel opvoedingsprincipes die volgens mij bijzonder effectief zijn en bijna geen geld kosten. Centrale thema's in dat boek zijn zelfredzaamheid, zelfrespect, medemenselijkheid en soberheid. De Nederlandse padvinderij noemt zich tegenwoordig trouwens ‘Scouting’.

    Misschien is het ook goed om te onderzoeken of bepaalde elementen uit dit Glen Mills-systeem kunnen worden ingevoerd in het reguliere onderwijs.

    Als het onderwijs inhoudelijk meer zou worden gegeven door middel van computers en internet, zouden er leraren kunnen worden vrijgemaakt voor een dergelijke begeleiding. Lessen kunnen bijvoorbeeld worden aangeboden in de vorm van streaming video en web-forums.

    http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=856

    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22glen+mills%22+criminele+methode+onderzoek+resultaten&btnG=Zoeken&meta=

    Glen Mills heb ik trouwens hierboven verkeerd gespeld. Het heeft maar één slot-n.