Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ik zie helemaal geen criminaliteit

  • Mary

    Wat een gezeur toch altijd over die criminaliteit. Ik zie nergens boeven lopen. Nee toch? We zetten wel ‘s nachts de auto’s altijd binnen voor de zekerheid.

  • Jeanette

    Hallo Mary,

    Ik zie ze ook niet lopen want ze zijn ook niet herkenbaar als zodanig…..Ik weet niet waar jij woont maar de plaats waar ik woon hoef je de krant maar open te slaan en de criminaliteit vliegt je om de oren.

    Ik vind het “zeuren” over criminaliteit geen zeuren maar noodzakelijk kwaad waarvan het cijfer heel hard omlaag moet.

    Misschein woon jij wel in een criminaliteitvrije wijk dat kan ook nog :D

    Leuk prikbord trouwens!

    Groetjes van Jeanette

  • Nelleke

    Nou ik zat stapt in de metro in rotterdam zie je er genoeg die zwart reizen vindt ik ook Jatten

  • Mary

    Ik lees niet zo vaak kranten. Maar volgens mij is criminaliteit meer iets van Amerika dan van Holland. Ze hebben wel pas poep aan ons hek gesmeert. Maar dat heb ik laten schoonmaken en er niet meer over gedacht.

    In de metro zit ik ook nooit dus daarover kan ik niet oordelen.

    Ze beginnen dus ook vaak over buitenlanders, maar er woont hier een Chinees in de buurt en die geneest mensen. Dus mij hoor je daar niet over klagen.

    Ik denk dat criminaliteit erfelijk is. Van vader op zoon. Het zit in je bloed. Maar wat weet ik er ook van?

  • Nelleke

    Nou dat denk ik niet hoor .

  • Jeanette

    Hallo Mary,

    Ik denk dat je merkt dat criminaliteit niet iets is in Amerika als je toch eens een krant leest. De moorden vliegen je om de oren en ik ben wel blij om te lezen dat je zelf dan in een crimineel vrije wijk/buurt woont (of sorry lijkt te wonen als ik zo vrij mag zijn). Als de poep zelf van je hek wordt gehaald dan woon je vast in een sjieke buurt (is niet cynisch bedoeld hoor).

    Neem alleen de moord op Theo van Gogh die op klaarlichte dag in een drukke winkelstraat van zijn fiets wordt geknald dat is toch ook criminaliteit van een zwaar kaliber. En dat in Nederland. Of is dat voor jou een beetje ver van mijn bed?

    Bedoel je dat misdaad van vader op zoon overgaat? Dat kan wel maar dat hoeft niet. Volgens mij kun je ook crimineel gemaakt worden.

    En Nelleke zwartrijden is ook crimineel maar ik vind het ook erg dat mensen helemala geen respect meer voor elkaar lijken te hebben. Dat krijg je trouwens wel mee in de opvoeding.

    Groetjes van Jeanette

  • Mary

    Ja, ik heb er ook helemaal geen sjoege van hoor. Ik zeg het maar gewoon zoals ik het ziet. Ik ben niet zo van de boeken. Ze zeggen ook weleeens dat ik tegoed van vertrouwen ben. Dat zal dan wel. Maar ik vind dit wel een leuk prikbord.

  • inba

    Wat ik onder criminaliteit versta is ook:

    Bevalt het niet wat je buren doen… gooi de ruiten maar in.

    Een oud vrouwtje op straat achter rollator..stoere knapen op een brommer: trek haar tas maar onder haar arm vandaan, zodat zij ten val komt en haar heup breekt.

    Vernielzucht aan auto's en rijwielen wat je dagelijks hoort of ziet.

    Hoe je je fiets ook afsluit en vastmaakt met sloten.. toch jatten

    Het molesteren van conducteurs en chauffeurs op het openbaar vervoer

    Waarschijnlijk woon jij niet in de Randstad Mary.. :(

  • Pieter Sipkes

    Gister zijn bij ons uit de tuin twee mooie beelden, zonder te vragen, meegenomen. Ik heb al drie keer een nieuwe fiets moeten kopen, omdat iemand anders mijn fiets nodig had. Toen ik ging pinnen stond iemand heel dicht bij mij. Onze school had het schoolplein na vele acties mooi opgeknapt met o.a. een pingpongtafel. Die staat nu ineens maar op twee poten. Maar…. criminaliteit? Neeee, dat zie ik niet hoor.

    Pieter

  • Pieter Sipkes

    Alsof alleen in de Randstad boefjes wonen.

    Pieter