Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opvoeding

  • Cor van Dam

    Nog wat trefwoorden in verband met het voorkomen van misdaad: opvoeding, opvoedingskursussen, tweeverdieners, crèches, familieverbanden, ongewenste zwangerschappen, tiener-zwangerschappen, subsidie voor anticonceptie-voorlichting, Rutgershuizen.

    Ik zag toevallig dat de EO nu een heel boeiende tv-serie uitzendt met opvoedingsadviezen. http://www.eo.nl

  • Nelleke

    Heb je daar een cursus voor nodig dan ,mijn kinderen zijn groot maar zijn brave burgens .

  • Pieter Sipkes

    Toevoeging: lidmaatschap tennisvereniging.

  • LindaK

    en absoluut je kind NIET naar het voetballen sturen ..

    grt Linda

  • LindaK

    ik begrijp niet dat ouders het toelaten om kinderen van 14,15 jaar tot diep in de nacht op straat te laten lopen.

    Als je ziet dat er kinderen van 12, 13( in ons dorp) opgepakt zijn tijdens het luilakken vieren met daarbij een waslijst aan vernielingen vraag ik me toch werkelijk dat ouders het echt niet weten dat hun kinderen buiten lopen.

    grt Linda

  • LindaK

    ik had een prachtig voorbeeld dit jaar.

    kind 8 jaar ging voor het eerst op een voetbal bij onze plaatselijke vereniging, kreeg te maken met vechtende ouders tussen ouders en leiders van de tegenpartij

    leider zelf zei letterlijk “schop die jongen neer…” wat we kunnen winnen, omdat de kinderen maar met 8-0 hadden verloren werd er om 11.00 s'morgens op patat getracteerd.

    de twee leiders konden niet met elkaar overweg en moest bij het bestuur komen en dat moet dan een voetbal elftal leiden van 7/8 jarigen jongens

    Ik heb het een jaar volgehouden en mijn zoon van voetbal afgehaald, wat een associaal zooitje zo zie je maar daar begint de opvoeding en als het al mis gaat bij de leiders …

    grt Linda

  • Hyperactief

    Ik heb het een jaar volgehouden en mijn zoon van voetbal afgehaald, wat een associaal zooitje zo zie je maar daar begint de opvoeding en als het al mis gaat bij de leiders … Aldus : LindaK.

    Hoi LindaK, het geen jij aanhaald kan, maar ik moet er wel een kleine kanttekening bij plaatsen, het hoeft niet. Je kan een voortreffelijke opvoeding genoten hebben en gigantisch ontsporen, daarintegen heb ik ook zat criminele ouders gezien, die gevangenis in en uit gingen en daar dus kind aan huis waren, waarvan de kinderen goe terecht kwamen. Hun eigen karakter, alsmede de omgevingsfactoren zijn soms nog bepalender dan de grondbeginselen van opvoeding, oftewel het moet ook in iemand zelf zitten om over die grenzen heen te gaan. Groetjes v Hyperactief;)

  • LindaK

    Ben ik met je eens, echter ben ik van mening dat als je uit een stabiel gezin komt dan is de kans vele male kleiner om het verkeerde pad op te gaan, door misschien verkeerde vrienden maar dan nog zullen ouders er voor knokken om je kind duidelijk te maken wat niet wel of niet kan.

    En als een kind uit een gezin gehaald wordt waarvan de ouders criminieel zijn dan zijn het toch weer de mensen vanuit een “normale” (gezins) situatie die de kinderen op het recht pad proberen te krijgen of houden maar niet iedereen kind krijgt deze kans.

    grtLinda

  • Hyperactief

    Ben ik met je eens, echter ben ik van mening dat als je uit een stabiel gezin komt dan is de kans vele male kleiner om het verkeerde pad op te gaan, door misschien verkeerde vrienden maar dan nog zullen ouders er voor knokken om je kind duidelijk te maken wat niet wel of niet kan. Aldus : LindaK.

    Hoi Linda klopt, uiteraard is het vele malen beter waar je gecorrigeerd wordt i.p.v. dat er totaal geen rem is, ben ik dus ook met je eens. Maar uiteindelijk zal degeen waar het om draait het wel zelf moeten doen, en daar ontbreekt het wel eens aan.

    En als een kind uit een gezin gehaald wordt waarvan de ouders criminieel zijn dan zijn het toch weer de mensen vanuit een “normale” (gezins) situatie die de kinderen op het recht pad proberen te krijgen of houden maar niet iedereen kind krijgt deze kans. Aldus : LindaK.

    Ik denk dat je hier een grote fout maakt, de zogenaamde “Tokkie” gezinnen daar worden relatief weinig kinderen uithuis gehaald, de “hulpverlening” pakken veelal de voor hun makkelijke gevallen, dat is alom bekend, en ook daar slaan ze veelal de spijker volledig mis, daar er uit onderzoeken naar voren komt dat de problemen regelmatig nog groter worden. Lijkt me ook een logisch gevolg, want ook die kinderen worden ouder en krijgen vroeg of laat in de gaten wat de “hulpverlening” aangericht heeft. Kijk maar eens op straat bij volwassenen die volledig op tilt kunnen slaan op alleen al de naam jeugdzorg of psychiatrie en voor vrijwel niemand meer bereikbaar zijn. Groetjes v Hyperactief

  • mwb

    Wat hebben tweeverdieners te maken met criminaliteit ?

    mwb