Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Minder criminaliteit begint bij Nee !!!

  • Hyperactief

    Het kan niet op, ook al valt onderstaande onder “legale criminaliteit”, toch ben ik ervan overtuigd dat de arrogantie van ons landelijk beleid wat men verder verankert in de nieuwe grondwet, hartstikke slecht uitpakt voor de criminaliteit in dit land. Europa heeft totaal geen sociaal gezicht, onder de politieke leiders alhier viert arrogantie arrogantie en worden stemmers met pepeperdure campagnes om de tuin geleid om ook maar vooral ja te stemmen, iets wat de tweedeling nog verder bevorderd, en geld wat men beter zoals zoveel nuttiger hadden kunnen besteden door in jongeren te investeren. Ik hoop dan ook dat de Fransen ons vandaag voorgaan in het afwijzen van de grondwet, wat de uitslag ook moge zijn, ik zal me er niet door laten beïnvloeden, mijn NEE staat voor woensdag vast. Alleen een socialer Europa met oog voor zijn jeugd waarin opleiding en kansen centraal staan ook voor de jongeren die liever hun handen gebruiken dan te leren, kan de criminaliteit op de lange termijn naar beneden brengen, een asociaal neo-liberaal beleid waar de goedkoopste uitbuitkrachten op de arbeidsmarkt worden toegelaten is vragen om nog meer moeilijkheden……. Groetjes v Hyperactief

    Brinkhorst gaat vragen wat tv-show over grondwet kostte

    HILVERSUM - Minister Brinkhorst (Economische Zaken) gaat maandag vragen wat de televisieshow over de Europese grondwet heeft gekost die vrijdag is uitgezonden op RTL4. Brinkhorst beloofde na te vragen of de overheid inderdaad een miljoen euro heeft betaald voor het door Reinout Oerlemans gepresenteerde programma.

    De minister deed deze belofte aan televisiemaker Ivo Niehe bij Barend en Van Dorp. Niehe verklaarde dat een miljoen euro wel erg veel geld is voor het programma. In het gewraakte programma waren diverse bekende Nederlanders aanwezig, variërend van Henk Krol, weerman John Bernard tot wie Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali (VVD), Femke Halsema (GroenLinks) en Harry van Bommel (SP).

    Het programma moest aan de hand van gesprekken, filmpjes en stellingen de Nederlanders helpen een keuze te maken. BRON : De Telegraaf.

  • Cor van Dam

    Ik stem altijd SP, die zijn tegen de Europese grondwet en hebben daar allerlei argumenten voor.

    Toch ik stem vóór de Europese Grondwet. Daarin volg ik het stemadvies van Groen Links. Mijn argumenten daarvoor zijn o.a. dat we dan beter kunnen strijden tegen de gevaren van terrorisme en oorlog en tegen de internationale criminaliteit.

    Vanwege het thema van dit prikbord zal ik hier niet ingaan op de andere aspecten van de Europese grondwet.

  • Alkien

    Beste Cor, ik denk dat je daar niet onderuit kan als je het over de Grondwet hebt.

    Of ben jij van mening dat waar het de criminaliteit betreft je de neuzen in een Europa 1…..allemaal dezelfde kant op krijgt.

    Ieder land heeft zijn eigen ideetjes daarover, en straks moeten we alles op de Europa manier gaan aanpakken. Ik denk dat gedetineerden, TBS'ers etc. op de lange duur veel minder goed af zijn. Plus dat de straffen die geeist gaan worden ook anders zouden kunnen worden. Het gelijke monniken gelijke kappen systeem.

    En iedereen hier weet hoe de Fransen over ons drugsbeleid denken. Hoe gaan we binnenkort om daarmee ????

    Jij mag het zeggen.

    Mijn stem……een keihard en volmondig NEE !!!

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ik stem altijd SP, die zijn tegen de Europese grondwet en hebben daar allerlei argumenten voor. Aldus : Cor van Dam.

    Hoi Cor, bij gebrek aan “beter” stem ik ook de laatste jaren op de SP, al zou ik liever nog een partij zien die aan de ene kant hard optreed en aan de andere kant een sociaal gezicht heeft.

    Toch ik stem vóór de Europese Grondwet. Daarin volg ik het stemadvies van Groen Links. Mijn argumenten daarvoor zijn o.a. dat we dan beter kunnen strijden tegen de gevaren van terrorisme en oorlog en tegen de internationale criminaliteit. Aldus : Cor van Dam.

    Dat is jou goed recht, het enigste wat ik kan doen is mijn argumenten onderbouwen waarom ik dat niet doe. Ik ga niet mee in de “gekte” die heerst omtrend o.a. terrorisme. Terrorisme is iets wat het Westen met uitsluiting van anderen op wereldnivo over zichzelf heeft afgeroepen. Kijk o.a. de documantaire film 9/ 11 maar eens. Veel zaken die nu onder het motto terrorisme ingevoerd worden zoals de ID plicht, en men wil op Eurpopees nivo zelfs al overgaan op het chippen van mensen, zijn politieke verlanglijstjes die er al van voor 9/ 11 liggen. De internationale criminaliteit zal met open grenzen en toetreding van meer onstabiele landen alleen maar groter van aard worden. Westersche werknemers en kleine ondernemers zullen door de hoge eissen alhier, en de lage eissen aldaar waardoor ze goedkoper zijn als onze arbeidskrachten voor meer armoede zorgen. “We” moeten ervoor waken niet een achterstandsprovincie van Europa te worden. Ook gedragen “we ons” als weldoener van problemen die we zelf veroorzaken, Europa is nog lang niet één en de tijd is daar nog steeds niet rijp voor.

    Vanwege het thema van dit prikbord zal ik hier niet ingaan op de andere aspecten van de Europese grondwet. Aldus : Cor van Dam.

    Uiteraard, maar met alleen de criminaliteitskant kun je flink vooruit. Groetjes v Hyperactief

  • Sjaak

    Toch ik stem vóór de Europese Grondwet. Daarin volg ik het stemadvies van Groen Links. Mijn argumenten daarvoor zijn o.a. dat we dan beter kunnen strijden tegen de gevaren van terrorisme en oorlog en tegen de internationale criminaliteit. Aldus Cor:

    Welk terrorisme cor?? Het inboezemen van angst met woorden door de politiek heeft bij jouw in ieder geval aangeslagen. Waar zijn die toeneemende aanslagen in het westen dan waar ze over spreken? Wat hebben ze hier allemaal opgeblazen dan in de afgelopen jaren? Vertel vertel..

    En die georganiseerde criminaliteit hebben wij als gewoon mens geen last van. Die zie je niet en je merkt er niets van! Op een punt, dat het juist goed is voor de economie. Als er geen criminaliteit is zakt de economie ook in elkaar.

    Jij en ik hebben meer last van de kleine criminelen en veelplegers die je autoradio jatten en je fiets. Maar het heet niet voor niets georganiseerde criminaliteit. Zij hebben hun eigen wereld waar wij niets van merken.

    Alles wat hier de laatste jaren is gebeurd of heeft afgespeeld is ten onrechte onder het terrorimse geschoven terwijl het hiervoor gewoon criminaliteit heette.

    Maar het is natuurlijk een leuke stok om de hele maatschappij vast te leggen in controle in elke beweging die je maakt. En dat allemaal onder de noemer terrorisme en bestrijding van de criminaliteit.. Ik ben er niet bang voor. Ik ben eerder bang voor het opgeven van mijn privacy voor een vijand die niet bestaat.

    Gr Sjaak……

  • Diana

    Ook ik stem NEEEEEE en ben het helemaal eens met Hyperactief

    Wat te denken over het idee dat ze alle emails wilde bewaren,waar gaat dat naartoe?

    Waar was de regering toen de prijzen door horeca enz. omhoog werden gegooit met die euro en dan maar zeggen ja dat hadden we niet zo verwacht maar ingrijpen ho maar, en alleen maar steeds zeggen ‘maar pc’s en plasmaschermen enz zijn goedkoper geworden en dat wil de consument maar niet inzien'

    Nou dat inzien wil nog wel lukken alleen ik koop niet elke dag,maand een pc of plasmascherm,ben toch iets meer gebaat bij levensmiddelen.

    Ik heb ook begrepen dat de hele omgooi van de gezondheidzorg in 2006 door Brussel is goedgekeurd wat hebben die er mee te maken?

    En ga zo maar door……………….

  • Hyperactief

    Hieronder nog een uitgebreide onderbouwing van mijn nee Cor, en wat dit voor impact zal hebben mocht deze grondwet erdoor komen op de criminaliteit kun jezelf wel op je vingers natellen, de huidige grondwet zoals die er nu ligt zal voor veel meer ellende/ verloedering en criminaliteit zorgen, ben benieuwd naar o.a. jou reactie :

    Mijn NEE stond zo vast als een huis voor het Franse referendum, en is en blijft onveranderd vast staan. Waarom ???

    Omdat ten tijde van Lubbers het belubberen van de bevolking begonnen is, Paars werd groen geel en paars ergeren, Balkenende 1 en 2 een voortzetting van ellende.

    In de huidige politiek zitten vrijwel allemaal kapitalisten en/ of politici die andere belangenverstrengeling hebben met het kapitaal.

    De grote stromen gastarbeiders/ asielzoekers etc. zijn door alle politieke partijen maar met één doel naar o.a. Nederland gehaald, dat doel was en is goedkope uitbuitkrachten binnenhalen om zoveel mogelijk woekerwinsten te kunnen behalen, en omdat men in tijden dat er geld zat was ook al te belazerd was om zwaar en vuil werk goed te betalen. Dat veel gastarbeiders de taal niet machtig waren kwam goed uit, want wie de taal niet kan, kan ook zijn rechten niet, en veel bedrijven zijn hier steenrijk van geworden, omdat als ze overbodig waren, ze hun ongestraft konden lozen in de sociale voorzieningen.

    Een ander voordeel waar ook de overheid en andere grote bedrijven zich massaal aan schuldig gemaakt hebben, door op het moment dat het wat minder ging in o.a. de WAO overbodig personeel te lozen. Zo werden goedkope uitbuitkrachten wegwerpkrachten, en daar de sociale voorzieningen uit hun voegen dreigden te barsten, moest natuurlijk de sociale zekerheid aangepakt worden, daar de rekening ook voor werkgevers in de doorhunzelf gecreëerde vergaarbak de pan begon uit te rijzen. Nieuwe generaties hebben dat net als de kinderen van de mijnwerkers in Engeland in de gaten, en trappen daar niet meer in.

    Maar ja het lobbyend kapitaal zit ook niet stil, en wil natuurlijk nu de kraan met goedkope uitbuitkrachten uitgemelkert is moesten nieuwe bronnen aangeboord worden. Die bronnen liggen o.a. in Polen en meer van die landen, en als het even kan natuurlijk nieuwe lichtingen gastarbeiders maar nu wettelijk in de EU verankerd. En dat allemaal onder de gunstigere voorwaarden van het thuisland. Dag Nederlandse CAO's, het laatste stukje wat onze ouders en grootouders opgebouwd hebben en waar voor gevochten is wil het Neoliberalisme vermoorden, NIET DUS !!!

    Dan de arrogantie en de bangmakerij van oorlog die de ja belanghebbenden ten toon spreiden, om kots en kots misselijk van te worden. Tussen de 1 en 2 miljoen mensen staan in dit land aan de kant, reïntegratiebedrijven waar goudgeld ingestopt wordt om zoveel mogelijk mensen de arbeidsmarkt op te droppen waaronder bij gemeentes met behoud van uitkering, want loon kan er op de 30 % loonsverhoging voor hunzelf natuurlijk niet vanaf, terwijl er alleen al ± 50.000 jongeren zonder werk zitten. Alle mensen hier bij elkaar waar nooit allemaal werk voor is, wat gaat o.a. onze regering doen, onder de grote leugen dat het goed voor de werkgelegenheid is nog meer mensen uit andere landen op deze arbeidsmarkt los laten. De mensen tegen elkaar uit spelen dus, dat wordt straks moord en doodslag om een kartonnen VVD doos uit het collectezakkie van Balkenende gesubsidieerd om ergens bij de nieuwe gaarkeukens nieuwe steil genaamd voedselbanken neer te strijken.

    Ook kleine zelfstandige ondernemers die hier in den lande aan veel meer regels moeten voldoen, zullen het veld ruimen voor de goedkope ondernemers uit de lage lonen landen. Van slavenarbeid naar uitgemolken EU burgers, om de schoenen te likken van politici die nooit genoeg hebben en ver boven het volk staan, politici die woensdag a.s. een “pak slaag” verdienen in een volmondig NEE !!! Want wie neemt deze arrogante lui nog serieus, die nog NOOIT een oor gehad hebben voor het volk maar nu opeens gaan folderen. Politici die gaan folderen, daar moet een luchtje aan zitten, een eigenbelang luchtje, wat het stinkt aan alle kanten !!! Red Europa van nieuwe Westersche Ossie's, onszelf dus en stem NEE nu het nog kan !!! Eénheid maakt strijd, verdeeltheid niet, en dat is wat de politiek de laatste jaren gedaan heb, verdeeltheid zaaien. Laat ze woensdag een verdiend NEE oogsten !!! Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    :):):)

  • runner

    Ik weet niet of het zinvol is om steeds opnieuw de fouten uit het verleden op te halen. Het is nu eenmaal gebeurd en nu maar kijken hoe er verandering in gebracht kan worden voor zover dat mogelijk is.

    Is het bijvoorbeeld mogelijk om, als van mensen uit andere landen zich hier willen vestigen te eisen dat ze hier werk hebben? Geen werk (meer) terug naar eigen land… Enfin, ik noem maar een zijstraat.

    Voor vooral langdurig jongere werklozen zal toch altijd wel iets te doen zijn, ook al is het voor mijn part totaal ander werk dan waar ze voor geschoold zijn.

    Hangjeugd welke overlast veroorzaakt, wordt zelden aangepakt.

    Het folderen van politici… hemel daar is dus wél geld voor, evenals andere weinig noodzakelijke dingen (zoals enkele politici bijvoorbeeld een reisje naar USA laten maken om te kijken hoe daar graffiti wordt aangepakt, of naar Canada om daar een vingertje op te steken tegen de zeehondenslachting).

    Ook ik stem NEE

  • Hyperactief

    Ik weet niet of het zinvol is om steeds opnieuw de fouten uit het verleden op te halen. Het is nu eenmaal gebeurd en nu maar kijken hoe er verandering in gebracht kan worden voor zover dat mogelijk is. Aldus : runner.

    Hoi runner, ik heb altijd geleerd, van leer van de fouten van anderen, want je heb niet genoeg tijd ze allemaal zelf te maken. En dat kun je alleen door terug te kijken waar het fout gegaan is. En ik kan je vertellen dat ik op mijn zoektocht naar zaken uit het verleden op bizarre overeenkomsten uitkom met toen en nu, oftewel de geschiedenis herhaald zich, keer op keer. Het is heel belangrijk dus om het verleden erbij te betrekken, daar we anders continue het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn, terwijl er in de kenniseconomie een schat aan informatie ligt.

    Is het bijvoorbeeld mogelijk om, als van mensen uit andere landen zich hier willen vestigen te eisen dat ze hier werk hebben? Geen werk (meer) terug naar eigen land… Enfin, ik noem maar een zijstraat. Aldus : runner.

    Zoals ik al schreef zijn goedkope krachten om heel andere redenen hierheen gehaald, alleen is de burger ook op dit punt besodemieterd door de politiek. Politici die zogenaamd tegen zijn nu, weten dondersgoed dat ze zelf actief meegeholpen hebben aan waar we ons nu in bevinden, Europesche regelgeving op dit punt is ook door ons land ondertekend, wat ze ook in Den Haag blaten. De kunst is nu om de mensen die hier nu zijn er ook voor te zorgen dat zij zich niet verder van de samenleving afkeren met alle gevolgen vandien. En als we dat samen willen bereiken zullen we eerst orde op zaken moeten stellen in dit land i.p.v. er buiten te gaan regeren. Als het in mijn huis een ongeorganiseerde bende is, dan zal het ook niet helpen als ik bij de buren orde op zaken ga stellen, en dat is wat politici continue doen.

    Voor vooral langdurig jongere werklozen zal toch altijd wel iets te doen zijn, ook al is het voor mijn part totaal ander werk dan waar ze voor geschoold zijn. Aldus : runner.

    De pest is, dat men decennia's lang moeilijkere jongeren uit het gewone onderwijs gekickt heb, en in het meeste speciale onderwijs is er geen papiertje te halen als ze de rit al helemaal uitzaten, en de ongeschoolde arbeid is de laatste decennia's sterk verminderd, zelfs voor achter een vuilniswagen te lopen moet men tegenwoordig al allerlei veiligheidscertificaten en andere papieren hebben, we zijn doorgeslagen op dat gebied. Ook die jongeren hebben capaciteiten, maar er moet wel plek voor hun zijn. Vergeet niet dat jongeren geen werk mogen weigeren, werkgevers daarintegen kunnen ongestraft te dure werklozen naar huis sturen om vervolgens goedkope krachten uit het buitenland in te zetten. De mensen van andere komaf die hier al zijn profiteren daar ook niet van, die blijven ook afgedankt aan de kant staan. Jongeren die of hun pa versleten gedumpt zien en die wat makkelijker te beïnvloeden zijn kiezen vaak voor het snelle geld of andere radicalisatie…..:(

    Hangjeugd welke overlast veroorzaakt, wordt zelden aangepakt. Aldus : runner.

    Heel veel hangjeugd wordt als bedreigend ervaren, terwijl de meeste jongeren die wat rondhangen niets kwaads in de zin hebben, ze opjagen wat nu soms wel gebeurd is zeker niet goed.

    Het folderen van politici… hemel daar is dus wél geld voor, evenals andere weinig noodzakelijke dingen (zoals enkele politici bijvoorbeeld een reisje naar USA laten maken om te kijken hoe daar graffiti wordt aangepakt, of naar Canada om daar een vingertje op te steken tegen de zeehondenslachting). Aldus : runner.

    Het is schandalig dat nergens geld voor is, en voor hun eigen belangen bakken met geld over de balk gesmeten worden. Hoe kun je met zulk gedrag als politici oproepen tot normen en waarden die bij zichzelf geheel ontbreken……:(

    Ook ik stem NEE Aldus : runner.

    Mooi, ik sprak vanmorgen diverse mensen over dit onderwerp, en er was één man afkomstig uit een klein dorpje en die zei dat alles en iedereen die hij in zijn dorp gesproken had voor NEE ging morgen. Een Surinamer zei tegen mij dat die zich helemaal te pletter geërgerd had aan de arogantie van v Aartsen, en terecht… Ook ik heb me gisteravond mateloos zitten irriteren, helemaal toen v Aartsen zei onder luid boe geroep van de zaal dat in Frankrijk de communisten en racisten hadden gewonnen, je moet maar durven, wat een schandelijk vertoon…..:( Groetjes v Hyperactief