Ik weet niet of het zinvol is om steeds opnieuw de fouten uit het verleden op te halen. Het is nu eenmaal gebeurd en nu maar kijken hoe er verandering in gebracht kan worden voor zover dat mogelijk is. Aldus : runner.
Hoi runner, ik heb altijd geleerd, van leer van de fouten van anderen, want je heb niet genoeg tijd ze allemaal zelf te maken. En dat kun je alleen door terug te kijken waar het fout gegaan is. En ik kan je vertellen dat ik op mijn zoektocht naar zaken uit het verleden op bizarre overeenkomsten uitkom met toen en nu, oftewel de geschiedenis herhaald zich, keer op keer. Het is heel belangrijk dus om het verleden erbij te betrekken, daar we anders continue het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn, terwijl er in de kenniseconomie een schat aan informatie ligt.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om, als van mensen uit andere landen zich hier willen vestigen te eisen dat ze hier werk hebben? Geen werk (meer) terug naar eigen land… Enfin, ik noem maar een zijstraat. Aldus : runner.
Zoals ik al schreef zijn goedkope krachten om heel andere redenen hierheen gehaald, alleen is de burger ook op dit punt besodemieterd door de politiek. Politici die zogenaamd tegen zijn nu, weten dondersgoed dat ze zelf actief meegeholpen hebben aan waar we ons nu in bevinden, Europesche regelgeving op dit punt is ook door ons land ondertekend, wat ze ook in Den Haag blaten. De kunst is nu om de mensen die hier nu zijn er ook voor te zorgen dat zij zich niet verder van de samenleving afkeren met alle gevolgen vandien. En als we dat samen willen bereiken zullen we eerst orde op zaken moeten stellen in dit land i.p.v. er buiten te gaan regeren. Als het in mijn huis een ongeorganiseerde bende is, dan zal het ook niet helpen als ik bij de buren orde op zaken ga stellen, en dat is wat politici continue doen.
Voor vooral langdurig jongere werklozen zal toch altijd wel iets te doen zijn, ook al is het voor mijn part totaal ander werk dan waar ze voor geschoold zijn. Aldus : runner.
De pest is, dat men decennia's lang moeilijkere jongeren uit het gewone onderwijs gekickt heb, en in het meeste speciale onderwijs is er geen papiertje te halen als ze de rit al helemaal uitzaten, en de ongeschoolde arbeid is de laatste decennia's sterk verminderd, zelfs voor achter een vuilniswagen te lopen moet men tegenwoordig al allerlei veiligheidscertificaten en andere papieren hebben, we zijn doorgeslagen op dat gebied. Ook die jongeren hebben capaciteiten, maar er moet wel plek voor hun zijn. Vergeet niet dat jongeren geen werk mogen weigeren, werkgevers daarintegen kunnen ongestraft te dure werklozen naar huis sturen om vervolgens goedkope krachten uit het buitenland in te zetten. De mensen van andere komaf die hier al zijn profiteren daar ook niet van, die blijven ook afgedankt aan de kant staan. Jongeren die of hun pa versleten gedumpt zien en die wat makkelijker te beïnvloeden zijn kiezen vaak voor het snelle geld of andere radicalisatie…..
Hangjeugd welke overlast veroorzaakt, wordt zelden aangepakt. Aldus : runner.
Heel veel hangjeugd wordt als bedreigend ervaren, terwijl de meeste jongeren die wat rondhangen niets kwaads in de zin hebben, ze opjagen wat nu soms wel gebeurd is zeker niet goed.
Het folderen van politici… hemel daar is dus wél geld voor, evenals andere weinig noodzakelijke dingen (zoals enkele politici bijvoorbeeld een reisje naar USA laten maken om te kijken hoe daar graffiti wordt aangepakt, of naar Canada om daar een vingertje op te steken tegen de zeehondenslachting). Aldus : runner.
Het is schandalig dat nergens geld voor is, en voor hun eigen belangen bakken met geld over de balk gesmeten worden. Hoe kun je met zulk gedrag als politici oproepen tot normen en waarden die bij zichzelf geheel ontbreken……
Ook ik stem NEE Aldus : runner.
Mooi, ik sprak vanmorgen diverse mensen over dit onderwerp, en er was één man afkomstig uit een klein dorpje en die zei dat alles en iedereen die hij in zijn dorp gesproken had voor NEE ging morgen. Een Surinamer zei tegen mij dat die zich helemaal te pletter geërgerd had aan de arogantie van v Aartsen, en terecht… Ook ik heb me gisteravond mateloos zitten irriteren, helemaal toen v Aartsen zei onder luid boe geroep van de zaal dat in Frankrijk de communisten en racisten hadden gewonnen, je moet maar durven, wat een schandelijk vertoon….. Groetjes v Hyperactief