Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opsporing verzocht

  • Rure

    Op het gevaar af dat dit eerder behandeld is, al dan niet op het prikbord van de politie.

    Bij iedere uitzending van Opsporing Verzocht heb ik plaatsvervangende schaamte.

    Er worden zogenaamd spontane antwoorden gegeven door nerveuze agenten, die uit het hoofd geleerde antwoorden opdreunen, waarbij dikwijls werkelijk ongelovelijke onzin wordt gekletst. Ik vind dat de politie zichzelf geen dienst bewijst.

    Zoek ik spijkers op laag water??

    rudi

  • Hyperactief

    Hoi rudi, onderbouw je topic eens wat meer met wat je bedoeld. Dus geef eens een concreet voorbeeld, nu weet ik niet welke kant je uit wil ??? Groetjes v Hyperactief

  • rudi

    In zijn algemeenheid komt het vaak op me over dat de interviewer een ingestudeerde vraag stelt, waarop de functionaris een evenzo ingestudeerd semi-spontaan een hakkelend antwoord voorleest van een briefje.

    Zeer ingestudeerd: Ik stel een vraag en dan ga jij dit antwoord geven. Hou me ten goede, … het is ongetwijfeld zeer serieus bedoeld, maar het toneelstukje werkt bij mij altijd een beetje op de lachspieren. De informatie van de programma-makers is al dusdanig uigebreid dat de geinterviewde functionaris nauwelijks iets toevoegt en stuntelig overkomt.

    Deze week was er een onderwerp over een ledemaat dat ergens was aangetroffen,

    De functionaris zegt dan vervolgens iets in de trant van: Een misdaad wordt vermoed gezien de wijze waarop het ledemaat was afgesneden. Van te voren is het gehele verhaal al uit de doeken gedaan en ik vraag me dan altijd af, weat de meerwaarde van de desbetreffende agent is.

    Het komt op mij vak bijzonder mallotig over. Ligt dat aan mij??

    Hoe dan ook

    groeten'

    rudi

  • rudi

    Een misdaad wordt vermoed… gezien de wijze waarop het been was afgesneden.

    Alsof er dagelijks benen worden afgesneden en in de plomp worden gedumpt.

  • Hyperactief

    Hoi rudi, nee dat ligt niet aan jou, ik vind het zeer onprofessioneel overkomen, ook de media heeft hier trouwens een behoorlijk handje van. Vorige week na een schietpartij, de oorzaak van de schietpartij is nog niet bekend, vermoedelijk is er een ruzie aan voorafgegaan. Ha, ha, ha, alsof ze haren aan het kammen waren met blaffers.:D Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik kan me er wel iets bij voorstellen, en denk dat ik ook wel weet wat je bedoeld. Nu is het wel zo dat van te voren de vragen wel gerepeteeerd worden. Dat weet ik zeker. Alleen de nerveusiteit speelt hierin ook een rol, waardoor mensen “gemaakt” gaan praten. Houterig dus. Komt er een vraag tussendoor die men niet gerepeteerd kan hebben, dan wordt het nog lastiger want ook al ben je politieman/ vrouw, je moet toch voor die camera een antwoord ophoesten, stilvallen kan niet. Ik zie dit dus gewoon als een soort cameravrees, want hoe je het ook bekijkt, het blijven mensen. :)

    Groet,

    Alkien.

  • rudi

    :D Ja zulke verklaringen bedoel ik nou

    groet

    rudi

  • Hyperactief

    Oké rudi, zijn erg lachwekkend ja.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Niet alles is cameravrees Alkien, al kan ik me dat bij de politie voorstellen daar het hun vak niet is. Maar politievoorlichters worden hier weer voor opgeleid, en daar zou je professionaliteit van mogen verwachten. Net als van journalisten en/ of andere nieuwslezers/ sters. Maar hoe vaak hoor je laats genoemden als er een ramp of groot ongeluk amper is gebeurd, terwijl de redding van slachtoffers nog bezig is om oorzaken vragen, dat laatste vind ik uitgesproken stom en onprofessioneel. Want hoe zouden ze reageren als een woordvoerder/ ster een stom antwoordt terug geeft op een net neer gestort vliegtuig, zo in de trand van wij vermoeden dat hij in botsing is gekomen met een zwerm muggen of opeens “zo maar” uit de lucht viel.:D Oftewel er zit ook een hoop ondoordachtheid bij. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik snapte de insteek Hyper. Ik liet alleen even de andere kant zien. Dat is ook mijn ervaring namelijk met het programma vermist. Etc.

    Groetjes,

    Alkien. ;)