Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SCHIEDAMMER PARKMOORD !!!

• Arie

Als we het dan toch over massamodelletjes hebben, stop dan a.u.b. eens met altijd maar heel fijntjes indirect over ambtenaren te beginnen die allemaal zo blind zijn en zo, in discussies waar ik net wat heb gezegd.

Zoals je weet is niets zwart/wit. En het is echt niet zo dat alle ambtenaren duffe tiepjes zijn die er een levensdoel van hebben gemaakt anderen dwars te zitten en doen alsof hun neus bloedt. Het zijn af en toe net mensen, geloof me maar, het is echt zo!

• Alkien

Als je Hyper een beetje kent weet je dat hij echt niet alle ambenaren zo ziet.

Dat hij vaak zat neerzet “wie de schoen past trekke hem aan”.

Nou weet ik jou schoenmaat niet, maare…….past ie jou ???? :D

Groet,

Alkien.

• Arie

Met mijn maat (47) passen niet veel schoenen me. :D Maar hier had ik het gevoel dat het over mij ging. Omdat het n.a.v. een antwoord van Gerard op mij werd gezegd.

• Alkien

Zo ben je toch in het dagelijks leven niet he Arie, dat je alles op jezelf betrekt dan heb je een zwaar leven hoor……de wereld is namelijk nogal behoorlijk aan het gewicht :D

Zoals je weet, Hyper neemt geen blad voor de mond, en als hij iets kwijt wil tegen iemand persoonlijk zal hij dit nooit op een prikbord doen. Mits daar een reden toe is direkt te reageren omdat er geen mailadres oid openstaat. Maar dat is volgens mij hier niet aan de orde……;)

Groet,

Alkien. :)

• Arie

Zal eerlijk tegen je zijn Alkien. Vanwege mijn verhuizing waarbij zo ontiegelijk veel moet gebeuren, ben ik enigzins prikkelbaar, merk ik bij mezelf. Zag iets over ambtenaren staan in een bericht n.a.v. een antwoord van Gerard aan mij en ‘hopla’ daar was mijn reactie al. Zoals Theo van de week al zei ‘gevoel gaat voor het verstand’. :)

Ben blij als ik eindelijk verhuisd ben. :(

• Alkien

Oké Arie…..het is begrijpelijk dat je wat prikkelbaar bent hoor. Enne…….ook een ambtenaar heeft (soms) humor ;), en…..daarom kun jij het onder normale omstandigheden wel hebben denk ik.

Dat je nu verhuisd bent is dan alleen maar goed….alleen komt dat poppie dan niet goed over :(….je zou blij moeten zijn…:):D

(we gaan aan de chat nu…..:D)

Groet,

Alkien. ;)

• Hyperactief

Je had de poppetjes met een knipoog over het hoofd gezien Arie, oftewel cynisch.;) Voor de rest heb Alkien alles al gezegt zag ik. Groetjes v Hyperactief:)

• Hyperactief

Hoi Arie, ik heb deze reconstructie niet zelf gelezen en kan deze zaak voor de rest ook niet. Ik kan dus niet oordelen over wat er wel of niet gebeurd is. Maar als ik Crombag mag geloven, en die is net zo integer als v Koppen, dan is er dus zo en zo ook hier gemanipuleerd met het materiaal, c.q. zijn uitspraken ontlokt die verre van de werkelijkheid zijn, maar wel als zodanig meetellen in de gegeven straf. Zo uit dit kleine stukje haal ik dat deze zaak erger gemaakt is dan hij “al was”, en dat is bizar. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Ik hoop dat Spong het voor elkaar krijgt dat er ook advocaten in die toegezegde onderzoekscommissie komen Alkien, pas dan kan er absolute openheid van zaken komen. Bij interne onderzoeken horen om misverstanden te voorkomen externen betrokken te zijn. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief

Hoe het ook zij, het bewijst maar eens des te meer dat daar waar het misdrijf walgelijker is, de dwalingen navenanter zijn. Heeft volgens mij alles met scoringsdrift te maken en het bevredigen van de publieke opinie bij schokkende zaken. Die publieke opinie eist vaak welhaast dat het onderzoeksteam helderziende is. Aldus : Arie.

Hoi Arie, tuurlijk is de druk op grote schokkende zaken hoger, maar ik kan je uit ervaring zeggen dat het ook met zaken gebeurd waar geen media druk op zit, ook onze eigen zaak is precies zo gegaan, terwijl dat weer een andere regio was als waar deze zaak speelde. Het afgesloten convenant, ik heb het al vaker aangehaald zal hier ook geen goed aan doen. Des temeer er gescoord moet worden terwijl men omkomt in het werk, des te groter de druk en dus te groter kansen op afraffelwerk. Ik zeg niet dat dit er alleen verantwoordelijk voor is, maar wil hier mee aangeven dat het niet in positieve zin bijdraagt.

Dezelfde publieke opinie die onderzoeksteams veroordelen op het niet vinden van een dader, staan nu klaar om de onterechte veroordeling te veroordelen. Dat laatste natuurlijk terecht, maar het geeft wel aan hoe opportunistisch de publieke opinie kan zijn. Aldus : Arie.

Op zich wel terecht natuurlijk, het is wel de bedoeling dat de daders komen te zitten.

Een onderzoeksteam zou zich helemaal niets van de publieke opninie moeten aantrekken (die bralt meestal maar zoals de wind staat, op SBS6-niveau inderdaad)en feitelijk niet aan de OM maar aan de rechter-commissaris moeten rapporteren, zoals een NFI-man op teletekst roept. Meer waarborgen voor neutraliteit dus. Aldus : Arie.

Het niveau is i.d.d. vaak om niet naar huis te schrijven, het NFI is teveel verweven met politie en justitie, zou veel onafhankelijker moeten zijn, en toegankelijk voor de verdediging. In ons dossier zit ook een vodje van het NFI wat alle kanten op uitlegbaar is, maar we hebben inmiddels een verzoek ingediend openheid van zaken te krijgen wat er nog achter de schermen ligt. In ons geval was er ook sprake van belangenverstrengeling bij het NFI, ook dat is ontoelaatbaar.

De enige twijfel die ik nog heb is dat ik weliswaar ook wel weet dat deze zaak niet op zichzelf staat maar dat ik er niet in geloof dat justitie standaard zo opereert. Zo doe je ontegenzeggelijk duizenden integere justitiemedewerkers tekort. Maar lat ik eerlijk zijn (zoals gebruikelijk :) ): ook ik was geschokt door de onthullingen. Het zal jou maar overkomen. Aldus : Arie.

Hoe verklaar jij dan dat honderden medewerkers bij justitie hiervan op de hoogte waren Arie, en dat Timmermans uit de school klapte, en van alle betrokkenen van justitie niemand, ik vind dat buitengewoon schokkend. Ook in onze zaak, is iedereen die er beroepsmatig bij betrokken was vanaf het begin overtuigd dat ook onze zaak stonk, maar toch werd het één na het ander weggewuifd of aan de kant geschoven, op dat moment is mijn vertrouwen in de rechtsstaat ernstig aangetast, en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Dit soort zaken wat ik zelf ondervonden heb, kom je ook keer op keer in rechtspsychologische rapporten tegen, staat dus niet op zichzelf. En natuurlijk werken er ook zat integere mensen, maar neem nu de psychiatrie, de één verkl.oo.t de boel willens en wetens, en de ander uit onwetendheid, omdat ze niet weten wanneer en hoe de scheefgroei begonnen is. Maar het maakt het er voor de betrokkenen niet beter op. Ook ik heb afgelopen week alle zeilen bij moeten zetten dat er in ons geval niet eentje die onterecht zit volledig uit zijn plaat zou gaan. Want die werd door deze zaak nog wel ff via de media ingepeperd dat ontkennen in TBS gelijk aan levenslang staat. Had die het maar gedaan, dat was vele malen makkelijker geweest dan deze achterlijke situatie. Groetjes v Hyperactief