Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Draaideur crimi's wat na hun straf?

  • Alkien

    Wat is een doorgewinterde crimineel Alkien, iemand die door het ambtelijk apparaat geterroriseerd wordt en wel aan de gang moet blijven om aan de kost te komen :? Aldus Hyper.

    Nee hierin ben ik het met je eens. Ik heb mezelf waarschijnlijk niet helemaal goed verwoord. Natuurlijk horen deze mensen geholpen te worden in plaats van opgesloten. Maar het huidige systeem staat dat kennelijk niet toe en scheert men alle type criminelen die keer op keer terug keren over één kam.

    Hier ben ik het niet mee eens, is heel gevaarlijk, want je zorgt eerst dat door bureaucratie mensen in de moeilijkheden komen om ze vervolgens op te bergen. Wat betreft fysiek geweld en/ of zedenveelplegers dan heb je een ander verhaal, die moet je laten zitten waar ze zitten, die hebben hun kansen verspeeld. Maar materialisme veroorzaakt door systemen die niet werken vind ik waanzin, en ben daar tegen. Groetjes v Hyperactief

    Hier ben ik het helemaal mee eens. Waar het het materialisme betreft kan ik ook helemaal achter staan.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Maar materialisme veroorzaakt door systemen die niet werken vind ik waanzin, en ben daar tegen.

    Achter materialisme moet staan misdrijven.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Oké, ik snap wel wat jij wel of niet bedoeld, maar de wereld zit te gecomliceerd in elkaar door in één term ergens over te kunnen spreken. En voor Jopy, ook het liberaliseren is een rechtse aangelegenheid, en daar gaan we mee naar de kl.o.ten. Iemand die in Groningen hetzelfde geld krijgt als in Amsterdam heeft daarmee nog niet dezelfde lasten. Ook met huren, waren vroeger in één gebouw dezelfde woningen dezelfde prijs, nu kan er door huurliberalisatie honderden euro's verschil in huur zitten, terwijl minimum inkomsten hetzelfde zijn……….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Kijk opeens heb je het, je wordt crimineel…… gewoon ff één van de voorbeelden hoe mensen af kunnen glijden. Trouwens, voor Jopy, wel toppie dat je de discussie alhier aangaat. De meeste schreeuwen alleen, en als je dan met argumenten komt hoor je ze niet meer. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar je neemt in ieder geval de moeite.;) Groetjes v Hyperactief

    Explosieve stijging verplichte woningverkopen

    van onze redactie economie

    DEN BOSCH - Het aantal executieverkopen neemt snel toe. Vorig jaar gingen in Nederland 1505 woningen tegen de wil van de eigenaar onder de hamer. Dat is bijna drie keer zoveel als in 2001. In de eerste helft van 2005 verrichtten notarissen al 945 executieverkopen.

    Dat blijkt uit cijfers van het landelijk kadaster. Terwijl de huizenmarkt terugloopt, raken steeds meer mensen in financiële problemen. Voor hypotheekverstrekkers is executieverkoop een uiterste middel. ,,Geen bank heeft er baat bij dat iemand zijn schuld niet kan betalen'', zegt B. de Nie, hoofd consumentenzaken van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

    Hij noemt de relatieve stijging ‘een signaal’. ,,Absoluut blijft het op een totaal van ruim drie miljoen koopwoningen een gering aantal. Maar voor betrokkenen is het een ellende.'' Vrijwel altijd liggen persoonlijke calamiteiten, zoals werkloosheid, arbeidsongeschiktheid of een scheiding ten grondslag aan een executieverkoop.

    Momenteel gaan vooral panden van de hand waarvoor in de jaren 2001 en 2002 zogeheten tophypotheken zijn verstrekt, zegt een woordvoerster van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie. ,,Toen zijn volop hypotheken aan de man gebracht tot zelfs 130 procent van de executiewaarde, gebaseerd op twee inkomens. Dan hoeft er maar iets te gebeuren of mensen zitten diep in de penarie.''

    De banken komen binnenkort met voorstellen om dergelijke ruime verstrekkingen te beperken. Ook de Nederlandsche Bank en minister Zalm hebben daarop aangedrongen. Zij vrezen dat bij onverhoopte scherpe rentestijgingen tienduizenden huishoudens in betalingsproblemen komen. ,,We zoeken naar wegen om die risico's terug te dringen, zonder de markt ontoegankelijk te maken voor starters'', zegt De Nie.

    Hij benadrukt dat de huidige executieverkopen in de regel ontstaan door persoonlijke malaise. Dat kan soms tot extreme reacties leiden van betrokkenen. Een 43-jarige Waalwijkse probeerde onlangs de nieuwe eigenaar van haar woning onder druk te zetten om te voorkomen dat ze haar woning moest ontruimen. Onder valse voorwendselen lokte ze de handelaar vanuit het notariskantoor mee en bedreigde hem in diens wagen met een vuurwapen. BRON: Nederlands Dagblad.

  • Jopy

    Hallo Alkien en huper,

    Dat van die ledenmaten zijn we het denk ik over eens,, maar wat betrefd de doodstraf?

    Grt. Jopy

  • Jopy

    Hoi Hyper,

    Hyperactief schreef:

    >

    > Hoi Jopy, ik heb hieronder ff het beginbericht van Jochem

    > neergezet, maar ben toch ff echt benieuwd waar jij vandaan

    > haalt dat hun huur/ gas en licht wordt betaald ???

    Dit is een posting waar ik dat vandaan haalde: <<> dit is een mening van een andere prikker op het andere prikbord waar ik opinging. Van daar. Overegens heb ik nog van de media vernomen over dit onderwerp dus miks is mij meer bekend als wat ik op het prik bord lees.

    Daarnaast

    > heb je nogal een verknipte kijk op het leven van een

    > veelpleger, neem maar van mij aan dat de meeste burgers het

    > in de bajes niet uithouden. :D Ach wat zal ik daarop zeggen,, zowel in mijn privéleven als voor mijn werk heb ik dagelijks met veelplegers temaken gehad. Om maar even een voorbeeld te noemen,, wil ik uw wel vertellen wat ik in diversen klasse beveiligde PI's heb gewerkt. Ik was daar geen PIWer maar bewaarder en ondanks dat sprak ik nartuurlijk regelmatig met mensen die daar verbleven omdat ze bijvoorbeeld waren uitgeprocedeert maar ook met top criminelen die na een straf voor ongeveer 15 jaar weer langzaam de maatschappij ingeloodst werden. Het is maar net bij welke ik werkte. En nee ik voor het daar niet leuk want ik als bewaarder voelde mij daar soms meer opgesloten als de mannen daar. Sterker nog was zelfs een beetje jarloers dat ik om 07:00uur met mijn duffe kop moeste beginnen en dat de mannen als heerlijk aan het zaal voetballen waren:) bijgrijp me niet verkeerd want want ruilen wil niemand in hun situatie. Daarnaast kun je pas wat aan het

    > fenomeen veelpleger doen als je de oorzaken achterhaald, maar

    > daar steken veel politici hun kop voor in het zand. Of hebben hier domweg geen kijk op. Kijk maar eens naar de gemiddelde biografie van onzo politica's in ons land. De meeste hebben hun hele jeugt achter de boeken gezeten en weten niet eens hoe het is om (bijwijze van) door een achterstandsbuurd te lopen laatstaan de problemen vanaf hun bureau daar oplossen. Dan

    > erbij, ben ik ook heel benieuwd waar jij extreem links beleid

    > vandaan haald ??? Dat is meschien niet echt een goede verwoording maar dat is in mijn obtiek dat dat linkse groene altijd maar water bij de wijn doet en geld geven hier en geld geven daar maar werken hoomaar. De laatste twee decennia's dat er een

    > explosieve stijging van misdrijven geweest is, werden wij

    > voornamelijk bestuurd door centrum rechtse kabinetten.

    > Extreem links heeft geeneeens stemmen genoeg om beleid te

    > kunnen voeren. En ook het huidige centrum rechtse kabinet

    > daar gaan we in de toekomst een heel hoge rekening voor

    > betalen, want zeg het maar betaal je liever een uitkering van

    > nog geen 1000 Euro per maand, of een paar honderd euro per

    > dag, daar je in deze topic jezelf zorgen maakt over de

    > belasting : goede opmerking hier heb ik een neutraal standpunt in

    > http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=161748&t=161718

    > Trouwens stem jij eigenlijk wel ??? Groetjes v Hyperactief De laatste keer dat ik heb gestemt was op Pim die keer daarna heb ik uit protest niet gestemd omdat ik grof gezecht geen deelneming wou bijdragen aan die ongeorganiseerde klerenbende daar in Den Haag.(sory beetje grof) Men zecht dat je als je niet stemt geen mening mag hebben of dat je dan laf bent en niet moet zeuren. Nou ik vind dat als je vel tegen stieren vechten bent ga je ook niet stemmen op het stier wat het minst gewond raakt, maar dan ga je simpelweg niet naar de wedstrijd.

    Groet Jopy (Ben moe spelfouten voorbehouden) ;)

    Ps. Nog bedankt voor je compli.

    >

    > Snel uitkering voor veelplegers

    >

    > Uitgegeven: 28 september 2005 20:14

    > Laatst gewijzigd: 28 september 2005 20:22

    >

    > LELYSTAD - De gemeenten en de reclassering in

    > Flevoland helpen hardleerse criminelen als proef zo snel

    > mogelijk aan een uitkering, liefst al in de gevangenis. Soms

    > gaat een veelpleger direct na zijn vrijlating letterlijk aan

    > het handje mee naar de sociale dienst om orde op zaken te

    > stellen.

    >

    > Projectcoördinator P. Berden van het Openbaar Ministerie

    > stelde woensdag dat dit beter is dan te wachten totdat een

    > veelpleger uit de gevangenis komt. "Geldnood is namelijk een

    > belangrijke reden voor diefstal, die zo wordt weggenomen."

    >

    > Politie en justitie in Flevoland pakken hardleerse criminelen

    > sinds begin dit jaar strenger aan. Ze krijgen echter eerst de

    > kans hun leven te beteren met preventieve maatregelen. Zoals

    > het vroegtijdig aanvragen van een uitkering.

    >

    > Harde conclusies over het effect van de nieuwe aanpak kan de

    > projectleider nog niet geven. Het aantal meerderjarige

    > veelplegers is officieel wel iets gedaald, maar het gaat om

    > een momentopname. Politie en justitie willen dat er begin

    > 2007 10 procent minder veelplegers zijn in Flevoland.

  • Alkien

    Dit is tekenend voor de huidige tijd. En zal naar mijns inziens alleen nog maar erger gaan worden. Huizen die verkocht moeten worden omdat mensen het niet meer op kunnen brengen, huisuitzettingen vanuit gewone huurwoningen, alles lijkt in een soort van stroomversnelling te komen.

    En Den Haag ??? Ziet het nog steeds niet of wil het niet zien.

    Alles wordt duurder maar de mensen zelf gaan er in inkomen alleen maar op achteruit.

    Dat je de fout in zou kunnen gaan als je alles waar je zo hard voor bezig bent geweest onder je vandaan gehaald ziet worden kan ik me dan ook heel goed voorstellen.

    Niet goed maar wel te begrijpen.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Daar had ik in één van mijn antwoorden al naar verwezen en ook mijn mening over gegeven Jopy.

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2177&i=981&t=978

    En is misschien meer weer iets voor een aparte discussie ???

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Zeg maar Hyper Jopy;), wat betreft de doodstraf waar ik tegen ben sluit ik me aan bij Alkien. Denk hierbij ff aan de Vuurwerkramp/ Puttense moord en verkrachtingszaak/ Schiedammer Parkmoord etc. etc. Geen rechtssysteem is foutloos, en ook zeker het onze niet, onschuldigen mogen NOOIT het slachtoffer worden van Staatsmisdaden. Een Staat die moord is geen haar beter…. Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    Hoi Hyper, sorry;).

    Hyperactief schreef:

    >

    > Zeg maar Hyper Jopy;), wat betreft de doodstraf waar ik tegen

    > ben sluit ik me aan bij Alkien. Denk hierbij ff aan de

    > Vuurwerkramp/ Puttense moord en verkrachtingszaak/

    > Schiedammer Parkmoord etc. etc. Geen rechtssysteem is

    > foutloos, en ook zeker het onze niet, onschuldigen mogen

    > NOOIT het slachtoffer worden van Staatsmisdaden. Een Staat

    > die moord is geen haar beter…. Groetjes v Hyperactief

    Dat geen staat in de wereld foutloos is en het niet altijd aan het goede einde heefd ben ik zeker met jullie eens. Maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarin het een feit is dat welk willekeurige staat gefaald heefd met het exicuteren van verdachten(voor hen op dat momend daders). Later is gebleken dat sommigen van hen na jaren in een doodecel te hebben doorgebracht werden gexicuteerd en dan nog onschuldig waren ook. Dit verafschuw ik ook en is in mijnogen ook pure moord door de staat. Toch vind ik dat er uitzonderingen moeten zijn. Niemand en niks heefd het recht om een levend mens of dier van zijn of haar leven te beroven. Toch gebeurd dit over de hele wereld elke seconde toch weer. Maar laat ik het bij Nederland houden. Mensen die onder willens en wetens onder voorbedachte raden andere mensen van het leven beroven nemen niet alleen het recht in eigen hand door dat van het slachtoffer te beeindiggen maar ook dat van hun geliefden en familie env env. Sommige mensen zijn zo bruut en gewetenloos en hebben totaal geen respect voor welk ander mens of dier dan ook. Waarom zou iemand waarvan hij bijvoorbeeld op heterdaad is aangehouden voor zijn moord(den) en bekend of is dewezen dat verdachte cq dader veel meer mensen van het leven heefd beroofd nog het recht te hebben om door te leven? Ik geloof niet in god of in de duifel maar bij sommige mensen kan ik me niet voorstellen dat ze slechter kunnen zijn als dat ze zich hebben voorgedaan en/of gedragen. Zij nemen bijvoorbeeld meerdere malen het recht in eigen handen om iemand zijn leven genadloos te beeindiggen waarom heefd zoiemand die dan toch levenslang krijgt wel het recht om te leven. Hij rot anders toch weg in de gevangenis. En na een 100% schuldig case heefd toch niemand wat te verliezen aan zijn verlies.

    Dit is mijn persoonlijk mening en begrijp dat dit toch nooit in europa ingevoerd zal worden. En meschien gezien de geschiedenis wel beter ook.

    Groet jopy