Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Draaideur crimi's wat na hun straf?

  • Hyperactief

    Dit is een posting waar ik dat vandaan haalde: <<Hoi Jopy, nergens in het mediabericht (en daar moet je vanuit gaan) staat dat alles voor hun betaald wordt. Dat van die uitkering de vaste lasten betaald moeten worden is logisch, en daar mogen wat mij betreft zoals als anderen op het politieprikbord ook zeiden (overigens jammer dat die het hier af laten weten) best voorwaarden aan gesteld worden, dat het niet aan andere zaken op gaat die niet nodig zijn. Een soort bewindvoerder o.i.d. erop zetten, of na de vaste lasten van de uitkering afgetrokken te hebben de rest overmaken voor levensonderhoud. Wat betreft aan werk helpen is prima, als het maar betaald wordt. Vrijwilligerswerk en/ of andere gesubsidieerde banen voor veelplegers daar ben ik tegen. Want de ervaring leert dat dit mensen met vast werk uitrookt. Politici maar ook de politie of wie dan ook zouden het ook verdommen om voor niets te werken, en dan moet je dat van anderen ook niet verlangen.

    Verder zorg je dat ze dagelijks eten en drinken hebben, betaal hun huur en gas/licht en als dat een tijdje goed gaat , begin dan met zakgeld>> dit is een mening van een andere prikker op het andere prikbord waar ik opinging. Van daar. Overegens heb ik nog van de media vernomen over dit onderwerp dus miks is mij meer bekend als wat ik op het prik bord lees. Aldus: Jopy.

    Oké, ik was hierboven ff te snel, maar hier ben ik het mee eens.

    :D Ach wat zal ik daarop zeggen,, zowel in mijn privéleven als voor mijn werk heb ik dagelijks met veelplegers temaken gehad. Om maar even een voorbeeld te noemen,, wil ik uw wel vertellen wat ik in diversen klasse beveiligde PI's heb gewerkt. Ik was daar geen PIWer maar bewaarder en ondanks dat sprak ik nartuurlijk regelmatig met mensen die daar verbleven omdat ze bijvoorbeeld waren uitgeprocedeert maar ook met top criminelen die na een straf voor ongeveer 15 jaar weer langzaam de maatschappij ingeloodst werden. Het is maar net bij welke ik werkte. En nee ik voor het daar niet leuk want ik als bewaarder voelde mij daar soms meer opgesloten als de mannen daar. Sterker nog was zelfs een beetje jarloers dat ik om 07:00uur met mijn duffe kop moeste beginnen en dat de mannen als heerlijk aan het zaal voetballen waren :) bijgrijp me niet verkeerd want want ruilen wil niemand in hun situatie. Aldus: Jopy.

    Oeps Jopy, zo te lezen zit jij in de kritieke risicozone, volgens mij heb jij maar heel weinig tegenslag nodig in je leven om aan de andere kant van de deur te komen, en zo is het veelplegers ook eens vergaan.:D

    Of hebben hier domweg geen kijk op. Kijk maar eens naar de gemiddelde biografie van onzo politica's in ons land. De meeste hebben hun hele jeugt achter de boeken gezeten en weten niet eens hoe het is om (bijwijze van) door een achterstandsbuurd te lopen laatstaan de problemen vanaf hun bureau daar oplossen. Aldus: Jopy.

    Klopt, veel politici zijn wereldvreemd, is een groot probleem, en bizar als je bedenkt dat mensen achter de vuilniswagen diploma's moeten hebben terwijl iedere boerenl.u.l in de politiek kan. Een minister van landbouw heeft vaak niet meer kennis dan de aardappel die zijn strottehoofd passeerd.;)

    Dat is meschien niet echt een goede verwoording maar dat is in mijn obtiek dat dat linkse groene altijd maar water bij de wijn doet en geld geven hier en geld geven daar maar werken hoomaar. Aldus: Jopy.

    Dat is wel zeker geen goede verwoording, sterker nog, het getuigt dat je niet echt veel kennis van poltiek heb en wat er echt gebeurd. Groen links heb ik nog nooit op gestemd, en zal dat ook nooit doen. Voor de rest ben ik altijd een zwevende kiezer geweest, maar heb nooit mijn stemrecht laten vergaan. Momenteel stem ik SP, daar dat de enige partij is die nog iets voor het gewone kl.oo.tjesvolk doet, de rest naait je waar ze je naaien kunnen, en zeggen dit en doen dat….

    goede opmerking hier heb ik een neutraal standpunt in Aldus ; jopy.

    Als je mijn aangehaalde argumenten goed vind is je neutraliteit verdwenen.:D

    De laatste keer dat ik heb gestemt was op Pim die keer daarna heb ik uit protest niet gestemd omdat ik grof gezecht geen deelneming wou bijdragen aan die ongeorganiseerde klerenbende daar in Den Haag.(sory beetje grof) Men zecht dat je als je niet stemt geen mening mag hebben of dat je dan laf bent en niet moet zeuren. Nou ik vind dat als je vel tegen stieren vechten bent ga je ook niet stemmen op het stier wat het minst gewond raakt, maar dan ga je simpelweg niet naar de wedstrijd. Aldus ; jopy.

    Ik ben een proteststemmer van het eerste uur, en heb ook op Pim gestemd, niet tegen buitenlanders, maar omdat deze mensen de problemen die er toen al waren bij de naam dorsten te noemen. Ik heb afgelopen week nog in profil naar Janmaat gekeken, die zich nu in zijn graf zou omdraaien omdat het hypocriete rechtsysteem hem destijds veroordeelde voor wat nu zo'n beetje elke partij hardop durft te zeggen. En ook al zijn we nu 20 jaar verder, de Haagsche politiek heeft er geen donder van geleerd, struisvogelpolitiek wordt zelfs na de verkiezingsklapper van Pim nog bedreven. Maar de rest wat in die partij zit is niet veel soeps, sterker nog er lopen gevaarlijke mensen in rond die met angst zaaien stemmenwinst proberen te krijgen. Maar jij maakt net als veel anderen een grote denkfout met je niet stemmen. Je heb toch gestemd, en juist op het zootje wat je verafschuwd, want de grote partijen verdelen de buit van de niet stemmers, en kunnen lekker blijven zitten waar ze zitten. Was het maar waar dat de stoeltjes leeg bleven van mensen die niet stemden, maar zo werkt het niet. Dus alleen met stemmen heb je recht van spreken, vanaf volgend jaar weer gaan.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Jopy

    Ach wat zal ik daarop zeggen,, zowel in mijn privéleven als voor mijn werk heb ik dagelijks met veelplegers temaken gehad. Om maar even een voorbeeld te noemen,, wil ik uw wel vertellen wat ik in diversen klasse beveiligde PI's heb gewerkt. Ik was daar geen PIWer maar bewaarder en ondanks dat sprak ik nartuurlijk regelmatig met mensen die daar verbleven omdat ze bijvoorbeeld waren uitgeprocedeert maar ook met top criminelen die na een straf voor ongeveer 15 jaar weer langzaam de maatschappij ingeloodst werden. Het is maar net bij welke ik werkte. En nee ik voor het daar niet leuk want ik als bewaarder voelde mij daar soms meer opgesloten als de mannen daar. Sterker nog was zelfs een beetje jarloers dat ik om 07:00uur met mijn duffe kop moeste beginnen en dat de mannen als heerlijk aan het zaal voetballen waren bijgrijp me niet verkeerd want want ruilen wil niemand in hun situatie. Aldus: Jopy.

    Oeps Jopy, zo te lezen zit jij in de kritieke risicozone, volgens mij heb jij maar heel weinig tegenslag nodig in je leven om aan de andere kant van de deur te komen, en zo is het veelplegers ook eens vergaan.

    Waar haald u dat uit? Overigens heb ik nu niks meer met de PI's temaken. Qua tegenslag kom ik niks tekort hoor:). Zouw het haast als een belediging gaan zien. Als ik dit aan de mensen vertel die mij goed kennen zullen ze zeker in een deuk liggen.

    Groet Jopy

  • Hyperactief

    Maakt niet uit hoor Jopy, een schrijffoutje moet kunnen.;) Ik begrijp precies wat je bedoeld, maar heterdaad met moord komt meer niet als wel voor, en een grens kun je niet leggen. Neem die moord en verkrachting voor een paar jaar terug in Gouda, in eerste instantie dachten ze met de verstandelijk gehandicapte ook de dader te hebben, omdat ie en in de buurt was en dachten dat die daderkennis had, ook in die zaak bleek men het achteraf bij het verkeerde eind te hebben. Daarnaast, vind ik een moordenaar of verkrachter er te gemakkelijk vanaf komen met de doodstraf. Neem seriedoders maar, er zijn zat zaken bekend waar ze er zelf om verzoeken, moet je dat belonen dan ??? In mijn optiek juist niet, laatr iemand maar weten dat als die de l.u.l is dat ie tot aan zijn dood niets meer te vertellen heeft. Daarnaast komt het ook voor, dat een hersentumor of andere factoren ervoor kunnen zorgen dat iemand tot waanzinnige daden komt. Moet je mensen doden omdat ze bijvoorbeeld door een hersentumor doorgedraait zijn ???

    Erg onetisch vind je niet, daar liggen zeker in zulke misselijkmakende zaken (dat daar geen misverstand over bestaat) de moeilijkheden. Ook kan ik je voorbeelden uit Amerika aandragen waar de doodstraf in sommige staten GEEN vermindering van de moorden teweeg brengt. Ikzelf ben voor preventie, ik ben niet zo naïef dat je alles kunt voorkomen, maar dat het naar beneden kan staat buiten kijf, en elk gered leven is er één. Ikzelf ben voor een combinatie van extreem linkse en extreem rechtse politiek. Wat het extreem linkse betreft, ben ik voor een goed zorgstelsel en vangnet, kansen voor iedereen waarbij de buit beter verdeeld wordt onder de mensen. En wat het extreem rechtse betreft, daarnaast een keiharde aanpak, voor een ieder die zijn kansen niet benut zonder onderscheid op ras/ levensovertuiging of wat voor levenswijze dan ook, oftewel aan twee kanten spijkers met koppen slaan, i.p.v. zakkenvullende struisvogelpolitiek. Die kansen moeten er uiteraard wel zijn. De pest is dat zo'n partij niet bestaat….. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Waar haald u dat uit? Overigens heb ik nu niks meer met de PI's temaken. Qua tegenslag kom ik niks tekort hoor:). Zouw het haast als een belediging gaan zien. Als ik dit aan de mensen vertel die mij goed kennen zullen ze zeker in een deuk liggen. Aldus : Jopy.

    Zeg maar jij hoor tegen jou Jopy;), ik begreep dat je niets meer met PI's te maken had. Maar proefde een beetje jalouzie naar de gedetineerden in jou stukje. Was absoluut niet beledigent bedoeld, ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik heb mensen in mijn nabije omgeving de fout in zien gaan, waar je het niet van zou verwachten. En dat waren mensen die de bajes in het geheel niet kennen, ook niet van anderen. Maar misschien dat die als ze de bajes van binnen zouden kennen zoals jij, dat ze nog eerder de fout ingegaan waren bij eventuele tegenslag, die een ieder kan overkomen. Zo bedoelde ik het dus. Ik heb van een Belgische magistraat onlangs nog gelezen dat die man moordenaars van huiselijk geweld “medogenloos” hard strafte, toch kon die man zijn eigen grenzen niet. want op een gegeven moment zat ie zelf in het verdachtenbankje nadat die zijn vrouw vermoord had in een echtelijke ruzie. Waarmee ik bedoel dat niemand van te voren kan voorspellen of die altijd buiten blijft lopen, daar is het leven te gecompliceerd voor. Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    Oh door op die manier tedenken begrijp ik jouw standpunt, Maar schreef ook ‘'begrijp me niet verkeerd want zou in geen geval willen ruilen met hun situatie’'.

    Groet Jopy

    Ps: zat even naar Nova. te kijken mooi onderwerp voor het politie prikbord. Ging over een zedenzaak waarin polite gefaald heb. Volgens de slachtoffers

  • Jopy

    Ik denk dat we qua straf wel een meningsverschil houden voor de rest kan ik het weil redelijk in jouw interpetaties vinden. Ik weet heel goed dat de niet stemmer worden verdeeld over de partijen maar om nou op een partij te stemmen waar ik een dubbel gevoel in heb nee. Dan stem ik liever op een kleine partij waarvan ik weet dat ze toch niet eens een zetel halen.

    Groet Jopy

  • Hyperactief

    Vertel nou eens waar dat dubbele gevoel dan zit Jopy, misschien kan ik het uit de wereld helpen. En op een partij stemmen waarvan je weet dat die het niet haald komt op hetzelfde neer, ook die restbuit wordt verdeeld. En ik denk dat als je mijn totale standpunt kan over straffen dat je er nog niet eens ontevreeden over bent, plantsoentjes schoffelen en meer van die onzin is dan afgelopen.;) Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Oh door op die manier tedenken begrijp ik jouw standpunt, Maar schreef ook ‘'begrijp me niet verkeerd want zou in geen geval willen ruilen met hun situatie’'. Aldus: Jopy.

    Oké Jopy, zo'n situatie lijkt ook altijd mooier dan ie in werkelijkheid is, het k.u.tgevoel wat erbij hoord en geleefd worden en in je reet laten kijken door de badmeester zullen velen er niet voor over hebben.

    Ps: zat even naar Nova. te kijken mooi onderwerp voor het politie prikbord. Ging over een zedenzaak waarin polite gefaald heb. Volgens de slachtoffers Aldus: Jopy.

    Ik heb het met verbijstering zitten kijken, diverse aangiftes en signalen en men doet niets, terwijl in andere gevallen mensen onterecht opgesloten worden waarbij weer alles schijnt te kunnen. En wat verwacht je er nu van op het politieprikbord, jij bent de enige die de uitdaging alhier aanging, maar Frits en Jochem steken liever hun kop in het politieprik.;) Groetjes v Hyperactief:)

  • Hyperactief

    Hoi Jopy, zoals ik al eerder zei hebben ze in bepaalde staten in Amerika nog steeds de doodstraf. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de misdaadcijfers van 1988 aldaar :

    In dat jaar werden er 20.675 moorden gepleegd, een hoog aantal wat 3000 moorden lager ligt dan het topjaar 1980. Moord maakt 1% uit van het totale aantal geweldsdelicten. Nationaal bedroeg het aantal geweldsdelicten 1 per 20 seconden, waarbij inbegrepen 1 geval van zware geweldpleging iedere 35 seconden. 1 Beroving per minuut, 1 verkrachting iedere 6 minuten en 1 moord per 25 minuten. In de grootste stad New York 6530 moorden in de periode 1960-1970, in de daarop volgende tien jaar verdubbeld naar 15.569 en werd in de jaren 80 een verdere stijging verwacht van tussen de 2000 en 3000, een groot aandeel van de stijgende moorden wordt onomstotelijk in verband gebracht met toenemend drugsgebruik. In 1988 hield 40% van de moorden samen met drugs, terwijl dat in 1980 nog 20 á 25% was. In 1988 loste de politie 14.480 moorden op, oftewel 70% van het totaal aantal moorden. In de 30% die niet opgelost werden in dat jaar wat neer komt op ± 6200 bedroeg zat ook de op één na grootste groep moord zonder motief waaronder seriemoorden. BRON : De Serie Moordenaars, een onderzoek naar de psychologie van de criminele geest, Uitgeverij: Elmar, ISBN 90-389-0077-5

    Oftewel lust je nog peultjes, ook het aantal seriemoorden blijft stijgen, in een land van zeer zware straffen waaronder de doodstraf, en een relatief hoge pakkans. Het wordt tijd dat er eens preventief vanuit de oorzaken gewerkt wordt, daar hebben nabestaanden meer aan dan statistieken en/ of zware straffen. Ben benieuwd hoe je na het lezen van deze cijfers tegen de doodstraf aankijkt….. Vergeet daarbij niet, dat het voor seriemoordenaars die willekeurige slachtoffers pakken de doodstraf een beloning is, want er zijn diverse gevallen bekend waarom men er zelf om vraagt, de moorden zijn daar helaas niet mee voorkomen……. Groetjes v Hyperactief

  • Jopy

    Hoi Hyper,

    Als ik zo naar de cijfer aldaar kijk, had ik het wel een beetje verwacht en betreur het nartuurlijk. Tergelijkentijd denk ik dan hoe is dit op te lossen,, preventief denk dat er geen preventief middel is naar moodenaars. Wereldwijd zit elk land met dit probleem, dat er in de eene staat zwaarder dan de andere staat word gestraft nemen de daders blijkbaar maar op de koop toe. Of ze zijn zo naief dat ze niet worden gepakt of zie kiezen van te voren voor het risico dat ze de zelfde straf kunnen krijgens als ze hun slachtoffers aandoen. Dan denk ik dat ze zich bewust zijn van hun risico en niet willen horen dus dan maar moeten voelen. En al helemaal als de daders zelf kiezen voor hun straf. Ik vind exicutie geen beloning en als een dader dat wel zo zien is dat een teken dat hij goed ziek is, er is bewezen dat verdachte/dader geen respect heefd voor een anders leven wezen dat word hij veroordeeld en er word bewezen geacht aan die gek zijn daad vervolgens heefd de dader niet eens het respect voor zijn eigen leven. Niemand wil toch het risico lopen dat zoiemand om wat voor onvoorklaarbare reden dan ook het risico kan lopen na jaren meschien weer tussen de normalen mensen en in de maatschappij te komen?

    Groet Jopy