Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Draaideur crimi's wat na hun straf?

  • Jopy

    Hoi Hyperactief;) gezellig.

    Als veelplegers na het verlaten van de PI worden geburgelijd doormiddel van dat hun huur en gas en licht env. word betaald,, dat het hier pas echt een omgedraaide wereld worden. Dan weet ieder die nog thuis woont ook dat het veel eficenter is om een veel pleger tezijn, want dan word je geholpen aan een huis en geburgelijd tot je de butler zelf kan betalen. Mijn neefje werk zichzelf het apenlazeris kan zijn functie blijven uitoevenen met een eventueel strafblad. Hij en die duizene anderen woningzoekende mensen zouden toch gestoord zijn als ze aansluiten in de jarenlange wachtlijst voor een huisje. Ze kunnen dat beter een paar keer het leven van een ander teroriseren.Want wat heb je hier in NL dan te verliezen?

    Heb wel eens gehoor dat in bepaalde landen bij veel plegers als straf ledematen bijv. vingers worden verwijderd. Zou haast voorstander daarvan worden als ik als die sociale extreem linkse plannetjes hoor.

    Wat vinden de prikkers hier daarvan?

    Grt. Jopy

  • Alkien

    Hoi Jopy,

    Mijn visie hierop is als een ex-gedetineerden begeleiding krijgt bij het opnieuw opstarten van een leven, hij/ zij volgens mij beter af is, dan wanneer men aan hun lot wordt overgelaten.

    Zet een ex-gedetineerden zo op straat, zonder uitkering, woonruimte etc. wat nodig is voor dagelijkse levensbehoefte en men zit zo weer achter de tralies.

    Ze lopen als ze buiten komen al tegen een muur van bureaucratie en onbegrip aan, dan is ze zo aan hun lot overlaten volgens mij funest.

    Veelplegers zullen naar alle waarschijnlijkheid ook wel een reden hebben dit steeds te doen, doet men het drie keer, oké laat dan maar zitten, dat is mijn visie. Maar je moet ze wel in eerste instantie een kans geven lijkt me.

    In de Arabische wereld is het volgens mij ook inderdaad gebruikelijk dat als je met je rechterhand iets pikt en men snapt je, dat je dan die rechterhand kwijt bent. Maar of dat nou zoveel helpt twijfel ik aan.

    In Amerika is ook nog steeds op diverse plaatsen de doodstraf actueel, maar er wordt nog steeds gemoord. Ik geloof niet dat een echt doorgewinterde crimineel zich laat weerhouden door allerlei maatregelen.

    Groet,

    Alkien.

  • Jopy

    Hoi Alkien,

    In een kleine na zorg cq coatching kan ik me wel vinden maar dat de vastelasten voor een ex gedetineerde worden vergoed gaat echt mjin pet te boven. Dat iedereen een eerlijke kan in deze maatschappij verdiend vind ik ook normaal en deze krijgt men veelal ook. Op verzoek van Hyperactief heb ik deze posting hier geplaatst omdat hij dit onzin vind. Betref die doorgewinterde crimineel klopt het vast wel dat hij zich niet laat weer houden van zijn bezigheden. Maar dan licht het toch aan het strafvordering en strafrecht beleid in dit land?

    Groet Jopy

  • Alkien

    Hoi Jopy,

    Ik weet dat Hyper je dit heeft gevraagd. :)

    Dat de woonlasten etc. vergoed worden lijkt mij ook niet juist, maar op zijn minst net zoals iedere nederlander dat behoord te hebben, geld om je broek op te houden.

    En daar horen dan uiteraard de vaste lasten bij. Net zoals iedere nederlander zijn uitkering cq verdiensten moet gebruiken voor de vaste uitgaves. Dus niets bijzonders verder, dan hooguit goede begeleiding, ook naar het eventueel zoeken naar een baan, want ook dat is voor een ex-gedetineerde nou niet echt bepaald eenvoudig.

    Doorgewinterde criminelen die keer op keer de fout in gaan horen niet op straat, dus voor wat dat betreft ben ik het eens met je dat dit aan het systeem ligt.

    Maar ledematen afhakken etc. vind ik dan net weer even te ver gaan. Verminking behoord hier tot mishandeling dus ook als de staat dit zou gaan doen.

    Geldt hetzelfde voor de doodstraf, ben ik absoluut tegen, daar er zoveel missers zijn, en mensen onterecht zitten, worden er dan ook mensen onterecht ter dood veroordeeld, dus ook het afhakken van een hand/ vinger kan bij een onschuldige gebeuren. Trouwens niemand mag het leven van een ander nemen dus ook de staat niet, dat zouden dan in mijn ogen net zo goed moordenaars zijn.

    Nee laat veelplegers, waarvan men weet dat deze keer op keer na herhaaldelijke straf toch weer de fout ingaan maar gewoon zitten, daar hebben we bajessen voor.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hoi Jopy, ik heb hieronder ff het beginbericht van Jochem neergezet, maar ben toch ff echt benieuwd waar jij vandaan haalt dat hun huur/ gas en licht wordt betaald ??? Daarnaast heb je nogal een verknipte kijk op het leven van een veelpleger, neem maar van mij aan dat de meeste burgers het in de bajes niet uithouden. Daarnaast kun je pas wat aan het fenomeen veelpleger doen als je de oorzaken achterhaald, maar daar steken veel politici hun kop voor in het zand. Dan erbij, ben ik ook heel benieuwd waar jij extreem links beleid vandaan haald ??? De laatste twee decennia's dat er een explosieve stijging van misdrijven geweest is, werden wij voornamelijk bestuurd door centrum rechtse kabinetten. Extreem links heeft geeneeens stemmen genoeg om beleid te kunnen voeren. En ook het huidige centrum rechtse kabinet daar gaan we in de toekomst een heel hoge rekening voor betalen, want zeg het maar betaal je liever een uitkering van nog geen 1000 Euro per maand, of een paar honderd euro per dag, daar je in deze topic jezelf zorgen maakt over de belasting : http://www.prikpagina.nl/read.php?f=18&i=161748&t=161718 Trouwens stem jij eigenlijk wel ??? Groetjes v Hyperactief

    Snel uitkering voor veelplegers

    Uitgegeven: 28 september 2005 20:14

    Laatst gewijzigd: 28 september 2005 20:22

    LELYSTAD - De gemeenten en de reclassering in Flevoland helpen hardleerse criminelen als proef zo snel mogelijk aan een uitkering, liefst al in de gevangenis. Soms gaat een veelpleger direct na zijn vrijlating letterlijk aan het handje mee naar de sociale dienst om orde op zaken te stellen.

    Projectcoördinator P. Berden van het Openbaar Ministerie stelde woensdag dat dit beter is dan te wachten totdat een veelpleger uit de gevangenis komt. “Geldnood is namelijk een belangrijke reden voor diefstal, die zo wordt weggenomen.”

    Politie en justitie in Flevoland pakken hardleerse criminelen sinds begin dit jaar strenger aan. Ze krijgen echter eerst de kans hun leven te beteren met preventieve maatregelen. Zoals het vroegtijdig aanvragen van een uitkering.

    Harde conclusies over het effect van de nieuwe aanpak kan de projectleider nog niet geven. Het aantal meerderjarige veelplegers is officieel wel iets gedaald, maar het gaat om een momentopname. Politie en justitie willen dat er begin 2007 10 procent minder veelplegers zijn in Flevoland.

  • Hyperactief

    Sterker nog Alkien, bij een goed beleid, zou het begrip veelpleger niet in die mate voorkomen zoals we het nu kunnen. Overigens hakt men zeker niet in alle Arabische landen ledematen af, was een minderheid, en komt volgens mij niet meer voor. Daarnaast zou je hier een invalidenuitkering krijgen, maar goed ik wil over ledematen geeneens een discussie voeren, daar het net zo verwerpelijk als de doodstraf is.;) Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Mee eens en haalde ik ook al reeds aan. ;)

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hoi Jopy, ik heb duidelijk aangegeven dat dit plan geen onzin is, maar een stap in de goede richting, nog beter is een preventief beleid, maar daar hoef je bij dit narcistisch kabinet die deze rotzooi veroorzaakt niet op te rekenen. Mensen die verplicht worden te reïntegreren roken mensen uit vast werk vandaan, en geheid dat een deel van de nieuwe werklozen met justitie in aanraking komt. De winst is net als met de asielzoekers stromen destijds voor de multinational werkgevers waar poltici vaak deel van uitmaken. De kosten krijgt de burger voor zijn kiezen, door de nieuwe uitgebuiten die bestaan uit zowel Nederlanders als allochtonen via de gemeenschappelijke lasten op zijn bordje krijgt. Dat gaat zo gehaaid, dat vrijwel geen mens in de gaten heeft wie wat veroorzaakt, en verkeerde groepen de schuld krijgen. De verantwoordelijken mogen alleen maar van geluk spreken dat de grote groepen die er jaarlijks tussenuit stappen door middel van zelfmoord niet allemaal veelplegers worden…… Denk daar maar eens over na…. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Doorgewinterde criminelen die keer op keer de fout in gaan horen niet op straat, dus voor wat dat betreft ben ik het eens met je dat dit aan het systeem ligt. Aldus: Alkien.

    Wat is een doorgewinterde crimineel Alkien, iemand die door het ambtelijk apparaat geterroriseerd wordt en wel aan de gang moet blijven om aan de kost te komen:?:?:?

    Maar ledematen afhakken etc. vind ik dan net weer even te ver gaan. Verminking behoord hier tot mishandeling dus ook als de staat dit zou gaan doen.

    Geldt hetzelfde voor de doodstraf, ben ik absoluut tegen, daar er zoveel missers zijn, en mensen onterecht zitten, worden er dan ook mensen onterecht ter dood veroordeeld, dus ook het afhakken van een hand/ vinger kan bij een onschuldige gebeuren. Trouwens niemand mag het leven van een ander nemen dus ook de staat niet, dat zouden dan in mijn ogen net zo goed moordenaars zijn. Aldus : Alkien.

    Ha, ha, ha, ik haalde dat net in de vorige aan, maar zie daar hier stond het al.:D

    Nee laat veelplegers, waarvan men weet dat deze keer op keer na herhaaldelijke straf toch weer de fout ingaan maar gewoon zitten, daar hebben we bajessen voor. Aldus : Alkien.

    Hier ben ik het niet mee eens, is heel gevaarlijk, want je zorgt eerst dat door bureaucratie mensen in de moeilijkheden komen om ze vervolgens op te bergen. Wat betreft fysiek geweld en/ of zedenveelplegers dan heb je een ander verhaal, die moet je laten zitten waar ze zitten, die hebben hun kansen verspeeld. Maar materialisme veroorzaakt door systemen die niet werken vind ik waanzin, en ben daar tegen. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ik zag het net.:D:D:D Groetjes v Hyperactief:)